- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
4 medailles, allemaal van de vrouwtjes!
Van Rijsselberghe en hopelijk Epke 'Zonderland maar niet zonder plak' gaan daar wellicht nog verandering in brengen.
Hockeydames zijn nog niet echt op stoom dit toernooi btw...
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Grol pakt zo ook nog wel brons en dan pakt Kromo vanavond nog goud. Er gaat niets boven Groningen!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Oranjedames verslaan China met hockey, dik en dikverdiend. 1-0 is karig, 6-0 had de verhoudingen recht aangedaan.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Die Braziliaanse was snel met haar klaar 
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Ze heeft twee wereldtoppers verslagen, toch een goed toernooi gejudoot.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Ja, mooie plak heeft ze er voor gekregen.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Wel mooi hoe iedereen zich geen reet interesseert voor de sporten of prestaties zelf maar puur voor de medailles.
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Medaille = prestatie. Al is een bronze of zilveren natuurlijk ook alleen voor losers.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Hohoho Kos, ik kijk helemaal niet alleen maar voor de medaillekansen naar het hockey en beachvolleybal voor vrouwen. Sterker nog: het zal me worst (om maar eens een leuke woordspeling te gebruiken in deze) wezen wie daar de medaille(s) wint. Ik kijk dat puur voor de lekkere,,, eeuh sporten!
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Mooiste dames spelen inderdaad hockey en beachvolleybal. Zelfs als de pot geen ruk aan is blijf je kijken. 
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Wel mooi hoe iedereen zich geen reet interesseert voor de sporten of prestaties zelf maar puur voor de medailles.
.
Het mooie aan de OS is voor een deel dat je in een paar weken heel veel sport hebt samengebald, waaronder veel sporten die je normaal nooit kijkt. Omdat het het hoogste podium is kan dit dan toch leuk zijn om te volgen (turnen, judo, zwemmen en de sprint). Binnen die sporten is het dan extra leuk om voor Nederlanders te supporteren. Aan de andere kant zijn er sporten die nooit interessant zullen zijn, hoe belangrijk de wedstrijd ook is en hoe kansrijk Nederlanders ook zijn (dressuur, schermen, schieten).
Verder wat Boordappel zegt.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Grol pakt zo ook nog wel brons en dan pakt Kromo vanavond nog goud. Er gaat niets boven Groningen!
Neen, er gaat niets boven te vroeg juichen. Of het vel van de beer...
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Neen, er gaat niets boven te vroeg juichen. Of het vel van de beer...
Ik hoop dat die mooie Nederlandse goud pakt in de 100 meter zwemmen vanavond.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Douglas vs Komova... Fantastisch 
Al was ik voor Komova, wat een gratie!
En zeker ook Van Gerner niet vergeten, 4 zeer goede toestellen en een 12e plek. Heerlijke sport is het toch (ondanks het jury-aspect). Hans van Zetten blijft ook de beste sportcommentator van Nederland.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk puur voor de sport en voor een aantal favoriete atleten te zien die je buiten de Olympische Spelen maar weinig aan het werk ziet. Ik heb in alle sporten die ik volg mijn favorieten, maar van dat chauvinisme van sommigen snap ik niets. Dat zo een Hellebaut goud pakt in het hoogspringen laat me totaal koud. Het zal me dan ook worst wezen of er een landgenoot meedoet aan een bepaalde sport, zo zal ik bijvoorbeeld zeker niet naar een saaie bedoening als het zeilen kijken omdat er toevallig een Belgische medaillekandidaat is.
En Kromowidjojo is geweldig, ben ik al een paar jaar fan van.
Hoogtepunt blijft voor mij nog steeds Ye Shiwen, wat een superatlete.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
.
Jij bent zeker van de Olympische gedachte: "deelnemen is belangrijker dan winnen" 
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
En toch op haar tijd letten, de ware sportvrouw. Streven naar absolute perfectie.
De tweede gouden plak is binnen in elk geval.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Van Lauwerszee tot Dollard tou,
van Drenthe tot aan 't Wad,
doar gruit, doar bluit ain wonderlaand,
rondom ain wondre stad.
Ain pronkjewail in golden raand
is Grunnen, Stad en Ommelaand;
ain pronkjewail in golden raand
is Stad en Ommelaand!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
.
Ben je in het dagelijkse leven ook zo gezellig als hier?
Maare, Kromowidjojo
Ongelofelijke heldin, wat gigantisch goed zeg!!!
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Van Lauwerszee tot Dollard tou,
van Drenthe tot aan 't Wad,
doar gruit, doar bluit ain wonderlaand,
rondom ain wondre stad.
Ain pronkjewail in golden raand
is Grunnen, Stad en Ommelaand;
ain pronkjewail in golden raand
is Stad en Ommelaand!
De Koningin van Sauwerd heeft gesproken 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
(afbeelding)
Instant classic 
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
Heel vet!
Ook leuk. Dijkshoorn op twitter over Smeets over Grol:
"Smeets: Henk jij bent, en dan kijk ik even naar je buurman en die lacht, Henk jij bent een mensenmens? Vind je dat gek als ik dat zeg?"
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Great Britain vs Espana was toch wel een prachtige nagelbijter. heerlijk. Deng, wat is ie toch groots. nu dit door trekken in Chicago Luol
.
Elsa en Liliana maakten er tegen hun Amerikaanse tegenstandsters er een waar spektakelstuk van. Zie de elimininatiefase met enorm veel vertrouwen tegemoet. Spaanse mannen ook gewonnen
.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Great Britain vs Espana was toch wel een prachtige nagelbijter. heerlijk. Deng, wat is ie toch groots. nu dit door trekken in Chicago Luol
.
Elsa en Liliana maakten er tegen hun Amerikaanse tegenstandsters er een waar spektakelstuk van. Zie de elimininatiefase met enorm veel vertrouwen tegemoet. Spaanse mannen ook gewonnen
.
Spanje? 29e!

Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
Haha die Henk Grol, wat een held. Smeets kan em niet baas. Dat doetie goed.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hehe touché
. Qua OS niet zo best maar dat is van tevoren ingecalculeerd
. Als Lili en Elsa die gouden plak wel pakken ben ik tevreden. De andere plakken mogen de andere landen uitvechten
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.