- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Dit is het smerige spel van Real.
Er zitten een paar donkerrode kaarten tussen.
Nicolage Rico
-
- 20243 berichten
- 2398 stemmen
Tja, als het voetballend niet lukt, moet het toch op een andere manier. 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Sowieso, 'voetbal heeft gewonnen'
. wat is dat voor intens sneue uitspraak zeg.
El Clasico heeft geen reet te maken met mooi voetbal of leuk de bal rondspelen. Bloed aan de paal, dat is wat er nodig is.
.
Mooi voetballen doe je maar in je eigen tijd, tegen Osasuna of zo.
Ehh, weet je waar voetbal voor bedoelt is? Voetbal is er in ieder geval niet voor bedoeld dat 10 gekken met een wit shirt aan tegen alles aanschoppen wat beweegt. Pepe die Alves keihard neermaait, Alves had geluk dat hij zijn been niet had laten staan want anders was het een gevalletje Wasilevski. Hij werd wel degelijk geraakt. Voetbal is niet als een gek op de been van Pedro staan, voetbal is niet als een psychopaat met je handen tegen iemand zijn gezicht duwen zodat hij op het gras valt en jij de bal kan pakken. Voetbal is er voor om mensen te vermaken, voetbal moet leuk zijn niet saai. Wat Real deed was te zielig voor woorden, niet om aan te zien. Ze werden voor het eigen publiek vernederd. Ze zaten de hele tijd achter de bal aan te rennen, ze hadden niet eens de intentie om maar één doelpunt te maken. Dieptriest. En dan zeggen sommige mensen dat je dat wel moet tegen Barça. Ja een Osasuna kan dat doen ja, maar Real?Echt niet. Met spelers als Di Maria, Ronaldo, Benzema, Higuain, Adebayor, Özil, Kaka, Xabi Alonso en zo kan ik er nog een paar noemen, kan je echt wel lef tonen tegen Barça. Nee, wat doet Real? Ze stellen de psychopaat Pepe op. Wat een ranzinge speler. Gadverdamme. Mourinho zat daar op de bank zijn broek vol te schijten, dus speelde hij maar met 5 verdedigers en 2 controleurs. Als je vind dat dat kan dan hou je gewoon niet van voetbal. Niet om aan te zien was het, dat voetbal van Real. En het ergste is nog dat het voor eigen publiek was. Real was gewoon bang, ze hadden angst voor Barça, voor spelers als Iniesta, Xavi en Messi. Voor de magistrale driehoekjes van Barça, ze waren bang dat ze weer op hun bek zouden gaan na die 5-0. En weet je wat? Ze zijn weer op hun bek gegaan, juist doordat ze zo speelden. Dieptriest. Ik wil voetbal zien dat me vermaakt, ik wil niet voetbal zien waarbij ik na de 1ste minuut al in slaap val. Real was een kleine bange muis, Barça was zelfverzekerd. Echt schandalig dat zo'n grote club als Real dit laat gebeuren, schandalig.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Tja, als het voetballend niet lukt, moet het toch op een andere manier.
Ze proberen het niet eens. Ik herinner me nog die 3-3 en die 4-1 overwinning van Real nog niet zo lang geleden, waarom spelen ze nou niet aanvallend?
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
. Pepe die Alves keihard neermaait, Alves had geluk dat hij zijn been niet had laten staan want anders was het een gevalletje Wasilevski. Hij werd wel degelijk geraakt. .
heb je de filmpjes nog niet gezien? Alves werd overduidelijk NIET geraakt.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
heb je de filmpjes nog niet gezien? Alves werd overduidelijk NIET geraakt.
Had ik nog niet gezien. Diep triest van Alves. Moet hij niet doen. Maar ik heb het over de intentie. Ik zeg niets voor niks: Als Alves zijn been laat staan dan breekt hij die gewoon. Als hij hem niet had weggetrokken werd hij vol geraakt. Gewoon een terechte rode kaart, hij heeft alleen de intentie om Alves te raken, hij wil de bal niet spelen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
[embed]
Dit filmpje van The Almighty zegt eigenlijk al genoeg. En voor iedereen die op Villa zat te zeuren, omdat hij zat te 'rollebollen' moet je maar eens kijken wat die psychopaat van Real doet. Hij stapt vol op zijn been... Als je na dit filmpje niet tot de conclusie gekomen bent dat Real smerig speelde, dan moet je maar voortaan niet naar voetbal gaan kijken maar naar rugby ofsow.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
(embed)
Dan vind ik nu mooi mannelijk voetbal. Stuk mooier dan al die schwalbes. Maar ik zal me eens wat meer in rugby interesseren. (Vind dat daar het spel te vaak stil ligt.)
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Dan vind ik nu mooi mannelijk voetbal. Stuk mooier dan al die schwalbes.
Ow dat is dus mannelijk voetbal. Jij vind mannelijk voetbal dus, laat ik maar als een terrorist inkomen met de intentie om zijn been te breken en als dat dan niet lukt, jammer! Volgende keer beter!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, dat is niet de intentie, je snapt het blijkbaar niet. Als dat de intentie was, zou het wel een paar keer echt moten lukken, toch? Het is gewoon de intentie dat je elkaar een beetje voelt, aftast wie er (mentaal) sterker is.. Lekker contact, wat blauwe plekken, het gevoel dat je echt bezig bent geweest. Strijd.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ja de intentie om iemand zijn been te breken. Heb je die tackle gezien van Xabi Alonso van achteren? Hij heeft totaal niet de intentie om de bal te raken, maar om Messi vol onderuit te halen. Dát vind ik onsportief. En dan hebben we het niet over Pepe die elk duel als een gek ingaat. Nogmaals als Alves zijn been liet staan had hij hem zeker gebroken. Begrijp dat dan. Maarja, dat zul je niet begrijpen tot er een gevalletje Wasilevski wordt veroorzaakt door die psychopaten. En ja Barça maakte misschien 3 schwalbes, dat hadden ze niet moeten doen. Dat klopt, dat is ook gewoon smerig gedaan van Pedro en Alves.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Had ik nog niet gezien. Diep triest van Alves. Moet hij niet doen. Maar ik heb het over de intentie. Ik zeg niets voor niks: Als Alves zijn been laat staan dan breekt hij die gewoon. Als hij hem niet had weggetrokken werd hij vol geraakt. Gewoon een terechte rode kaart, hij heeft alleen de intentie om Alves te raken, hij wil de bal niet spelen.
Alves trekt zijn been helemaal niet terug. Pepe komt op de bal (!), Alves ook maar met veel minder kracht. De bal zit precies tussen hun voeten in. Dat Pepe als een bruut met gestrekt been inkomt ja dat wel natuurlijk.
kos
-
- 46833 berichten
- 8960 stemmen
Haha kom zeg. Barca probeerde nog om aan te vallen, maar dit werd door Real onmogelijk gemaakt.
Hoezo probeerde Barca dan aan te vallen?
ben zeer benieuwd!
Zag ze vooral een beetje rond de middellijn rondspelen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Alves trekt zijn been helemaal niet terug.

Kijk nog eens goed:
Je ziet overduidelijk dat Alves zijn been terugtrekt, omdat hij Pepe als een psychopaat ziet inkomen. Daarom maakt hij ook zo'n pirouetje, dat hij dan doorrolt, is gewoon aanstellerij.
schram101
-
- 16765 berichten
- 2372 stemmen
Filmpje van de site van Real.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja de intentie om iemand zijn been te breken. Heb je die tackle gezien van Xabi Alonso van achteren? Hij heeft totaal niet de intentie om de bal te raken, maar om Messi vol onderuit te halen. Dát vind ik onsportief. En dan hebben we het niet over Pepe die elk duel als een gek ingaat. Nogmaals als Alves zijn been liet staan had hij hem zeker gebroken. Begrijp dat dan. Maarja, dat zul je niet begrijpen tot er een gevalletje Wasilevski wordt veroorzaakt door die psychopaten. En ja Barça maakte misschien 3 schwalbes, dat hadden ze niet moeten doen. Dat klopt, dat is ook gewoon smerig gedaan van Pedro en Alves.
Nogmaals er worden wekelijk honderden van dit soort stevige charges gedaan. Heel soms (eens per jaar of zo) gaat het mis. De intensie is gewoon om iemand lekker hard onderuit te halen, pijn te doen, niet om benen te breken. Mocht dat wel zo zijn, dan zijn ze er wel erg slecht in....
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Als je overigens goed kijkt wordt Alves wel geraakt. Ik heb het nou een paar keer bekeken. Net als Alves de bal raakt, gaat de bal de andere kant op doordat Pepe die raakt en daarna maakt Alves opeens een pirroutte, dit komt omdat Pepe hem een zetje geeft. Of het een hard zetje was of niet weet ik niet, maar Alves had hier in ieder geval zijn benen kunnen breken. Daarnaast zitten we dit nou wel mooi in slowmotion te kijken, maar je moet je bedenken dat de scheids het maar één keer ziet en dan is het ook gewoon dieprood.
schram101
-
- 16765 berichten
- 2372 stemmen
Nogmaals er worden wekelijk honderden van dit soort stevige charges gedaan. Heel soms (eens per jaar of zo) gaat het mis. De intensie is gewoon om iemand lekker hard onderuit te halen, pijn te doen, niet om benen te breken. Mocht dat wel zo zijn, dan zijn ze er wel erg slecht in....
Mooi verwoord. Gelijk heb je!
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Filmpje van de site van Real.
Is hier al volgens mij op de vorige pagina gepost. Het is dieptriest, nou nou Barça maakt welgeteld 3 schwalbes! Daartegenover staan 100 overtredingen van Real...
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
De intentie is om iemand pijn te doen.... Ja, daar krijg je dus rood voor! Zeker als je zo ingaat als die randdebiel Pepe.
schram101
-
- 16765 berichten
- 2372 stemmen
Als je overigens goed kijkt wordt Alves wel geraakt..
Haha, dan moet je toch eens wat beter kijken hoor.
Ik ben er mee eens dat je hier gewoon rood voor kunt geven en het is dus ook terrecht, maar geraakt wordt hij zeker niet.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen

Kijk nog eens goed:
(embed)
Je ziet overduidelijk dat Alves zijn been terugtrekt, omdat hij Pepe als een psychopaat ziet inkomen. Daarom maakt hij ook zo'n pirouetje, dat hij dan doorrolt, is gewoon aanstellerij.
Nee het is sowieso al onmogelijk wanneer je trapt richting de bal zoals Alves (en hij zet de zwaai behoorlijk in), om dan precies op het moment dat Pepe de bal raakt, zelf je been weer zo hard terug te gooien in tegengestelde richting dat je lichaam daardoor de volle 360 graden kan draaien. Dat gaat niet zonder de kracht van iets anders en Alves maakt er verder gebruik van. Check op precies 21 sec dan zie je dat beide tegelijk de bal raken.
Been terugtrekken no way. ja Mario Been misschien nog
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De intentie is om iemand pijn te doen.... Ja, daar krijg je dus rood voor! Zeker als je zo ingaat als die randdebiel Pepe.
Denk dat alle spelers gisteren het veld op gingen met de intentie de andere spelers pijn te doen. Zowel mentaal als fysiek. Voortaan dus maar 22 kaarten uitdelen bij het verlaten van de kleedkamer? Kom op zeg, ze zijn toch niet van suiker?
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1605 stemmen
Mee eens!
Ik hou ook wel van stevige duels in een wedstrijd met een tikkeltje agressiviteit.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Hoezo probeerde Barca dan aan te vallen?
ben zeer benieuwd!
Zag ze vooral een beetje rond de middellijn rondspelen.
Real had niet de bedoeling om in de aanval te gaan, Barca zette wel aanvallen op. Dat Barca vooral rond de middenlijn een tijd speelde kwam omdat Real ze geen tijd gaf om in het spel te komen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Real had niet de bedoeling om in de aanval te gaan, Barca zette wel aanvallen op. Dat Barca vooral rond de middenlijn een tijd speelde kwam omdat Real ze geen tijd gaf om in het spel te komen.
Real loerde op foutjes, passjes die niet aankomen, snel voor de man duiken etc, om snel uit te breken. Zodra het lukte doken er gelijk 4 man naar voren, alleen het gebeurde niet vaak genoeg zoals tijdens de bekerfinale.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Real loerde op foutjes, passjes die niet aankomen, snel voor de man duiken etc, om snel uit te breken. Zodra het lukte doken er gelijk 4 man naar voren, alleen het gebeurde niet vaak genoeg zoals tijdens de bekerfinale.
Dat snap ik, maar ze kwamen er niet aan toe. Ze hebben alle risico's geminimaliseerd.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Het is gewoon kwaad met kwaad bestrijden wat Barcelona deed, volkomen te verantwoorden wat mij betreft.
Als de enige manier om Barcelona te bestrijden is door ze uit de wedstrijd te schoppen met unfair spel, dan is het aan Barcelona om daar van te profiteren door gewoon te doen alsof ze hard worden geraakt. Beide even onsportief, maar dat doet er zoals Kos zegt bij een Classico niet toe. Bovendien: elke kaart die je zo'n gast als Pepe kunt aansmeren is welkom, want hoe sneller die weg is, hoe minder lang je hoeft te vrezen voor je ledematen en voetbalcarriëre.
Wat dat betreft staan Guardiola en Mourinho, beiden op zoek naar resultaat, dus gewoon in hun recht.
Wat ik echter niet vind kunnen, is dat Mourinho met zulke spelers voor eigen publiek zo'n gebrek aan intenties om een doelpunt te maken heeft. Van Barcelona-kant was het niet veel beter, maar waarom zouden die überhaupt in de buurt van die mafkezen bij Real achterin willen komen? Uiteindelijk heeft de ploeg die het beste kan voetballen gewonnen van een ploeg die het niet eens durft te proberen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het is gewoon kwaad met kwaad bestrijden wat Barcelona deed, volkomen te verantwoorden wat mij betreft.
Dat mag ook wel, maar laat al die mensen dan niet roepen dat 'het voetbal heeft gewonnen'. Vind het sluipmoordenaar spel van Real net zo goed voetbal als het schwalbe tikkitakie van Barca.
Verder wilde Mourinho gewoon pas op het eind van de wedstrijd pas een 1-0 maken. Was dat gelukt (zoals in de beker, was heel Madrid blij geweest.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Denk dat alle spelers gisteren het veld op gingen met de intentie de andere spelers pijn te doen. Zowel mentaal als fysiek. Voortaan dus maar 22 kaarten uitdelen bij het verlaten van de kleedkamer? Kom op zeg, ze zijn toch niet van suiker?
Messi niet, die heeft dat niet nodig. Helaas zijn alle andere spelers minder begaafd dan hem aan de bal en moeten ze hem dus maar onderuit schoppen. Pure onmacht!
Ik ben overigens wel voor fysiek spel, maar er zijn grenzen en dat zijn het soort overtredingen waarbij je echt iemand voor langere duur mee kan blesseren, v.b. Pepe.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.