134.907 gebruikers | 85.730 films | 31.053 regisseurs | 3.508.658 berichten | 4.930.930 stemmen

DVD database software - je filmcollectie beheren

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 13 oktober 2010, 19:57 uur
Aangezien deze link niet werkt en Legan zich uit heeft geschreven, iemand misschien een link waar ik een dergelijke database in elkaar kan zetten?

Ik doe het in Excel. Het leuke daarvan is dat je alles eigenhandig kunt bewerken en leuke statistiekjes kunt maken. Zo is het gemiddelde jaartal van mijn films bomfortioneel genoeg mijn geboortejaar.

bericht [permalink] geplaatst op 18 oktober 2010, 17:35 uur
Ik vind de database van "Legan" een schitterende tool om alle gegevens over film te stockeren. Jammer genoeg werkt de link niet meer. Heeft iemand toch nog de gegevens van deze database ?

bericht [permalink] geplaatst op 18 oktober 2010, 17:48 uur
Heeft u ondertusssen meer gegevens kunnen ontvangen mbt de filmdatabase van"LEGAN" ?

bericht [permalink] geplaatst op 19 oktober 2010, 20:40 uur
Heeft iemand raad m.b.t. een hyperlink naar IMDB zodat de afbeelding zichtbaar is en niet enkel de http in access

bericht [permalink] geplaatst op 28 november 2010, 4:02 uur
MariekevdV schreef:
Ik zoek een programma waarmee ik een hele collectie dvd's kan toevoegen, ook per categorie.
En dan dat ik de collectie op bijv. internet kan zetten, of een andere mogelijkheid dat andere mensen de collectie ook kunnen bekijken.
Welk programma kan ik dan het beste gebruiken?

EMTB maakt een kant-en-klaar HTML site-je voor je aan ... ff de index aanpassen en uploaden maar!!

bericht [permalink] geplaatst op 8 maart 2011, 9:38 uur
Ik hoop dat dit niet wordt aangezien als dikke vette spam, maar ik heb momenteel versie 2 van mijn website gelanceerd! Op mijn website kun je online je dvdcollectie beheren en daarom overal waar je ook ben bekijken en/of updaten. Je hebt dus geen eigen website nodig om je collectie te beheren. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden? Echt!

Neem maar even een kijkje op www.dvdcollector.nl

bericht [permalink] geplaatst op 24 mei 2011, 17:10 uur
Jurruh schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een handige site / programma (nee niet MM :P) om je dvd-collectie online te showen. Dus het moet eigenlijk makkelijk zijn om films toe te voegen, top-lijstjes te maken, informatie er bij te geven, subcategorieën te maken en dergelijke. Ook moet de site natuurlijk een externe url krijgen, omdat ik dan de link naar vrienden kan sturen.

Wie kan me hieraan helpen?

Ik maak gebruik van DOBS

DoBs - dobs.cyberde.nl

Hierin kun je zelfs een klantenbestand o.i.d . aanmaken door op de desbetreffende naam te klikken kun je aangeven dat hij de film in bezit heeft.

Kijk maar even of je het wat vindt... ikzelf maak er al enige jaren gebruik van en kan zowel via imdb als moviemeter films in je database toevoegen.... en nu het mooiste ... 't is gratis.... ;)

bericht [permalink] geplaatst op 10 juni 2011, 19:51 uur
In Film > Algemeen > Database:

Hallo,.

Ik ben op zoek naar een database waarmee ik een grote verzameling films
kan inlezen en catalogiseren. Dit natuurlijk het liefst, volledig automatisch, dus
niet handmatig alle gegevens invoeren !

Het gaat om veel films op DVD - CD - HDD
Tevens gaat het om veel verschillende bestands extensies
.avi - divx - video_ts en alle nieuwe formaten

Het zou prettig zijn wanneer deze database ook instaat is gegevens op te
halen van b.v. IMDB en misschien zelfs Moviemeter.nl, hierbij denk ik aan
film inhoud en foto´s

iemand een goeie tip ?

grtz

bericht [permalink] geplaatst op 10 juni 2011, 21:34 uur
Hoi Stinissen,.

Bedankt voor de tip

Ik ken deze, het programma bestaat al heel lang en inmiddels moet
er voor betaald worden. :-(
Ik heb net het proggie (free) emdb uitgetest (tip uit een ander forum)
en dit benaderd zo ongeveer wat ik zoek. helaas noch niet optimaal,
veel scanfouten en zeer traag.

bericht [permalink] geplaatst op 11 juni 2011, 15:44 uur
Hi,..

Sorry voor de reply op m´n eigen posting ;-)

Op het filmforum heb ik dezelfde vraag gestelt en een antwoord gekregen welk ik
ook de leden van dit forum niet wil onthouden. Een filmdatabase die precies
datgene doet wat ik zoek :
1) Catalogiseren van eigen video's
2) Razendsnel Inlezen (scannen) van ALLE mogelijke bronnen
3) Filminfo (imdb)
4) Informatie over acteurs van de geselecteerde film
5) Movieposter
6) Uitleen info
7) Eigen waardering
en nog veel meer,..
http://www.coollector.com

Ik hoop dat ook jullie er wat aan hebben !

grtz

bericht [permalink] geplaatst op 20 juli 2011, 19:27 uur

Zijn deze gratis? Ik zie dat het 30 day trial versies zijn....en daarna betalen?

bericht [permalink] geplaatst op 7 september 2011, 23:31 uur
Ooit heb ik een script gehad (en veelvuldig gebruikt) dat heel erg veel op DoBs lijkt, ook met zo'n 'klanten'/uitleen database er aan. Het zag er grafisch iets kaler uit, maar ik heb het dan ook over een jaar of 10 geleden. Nu ben ik eigenijk opzoek naar een soortgelijk iets, maar dat zowel online als offline gebruikt kan worden. Of een soortgelijk iets waarbij je zelf geen website hoeft te hebben. Iemand een idee? Ik heb hier een aantal dingen gezien die aantrekkelijk zijn, maar het toch weer net niet zijn voor mij. Het liefst iets dat op DoBs lijkt... (Hoewel ik collectorz.com toch ook wel als serieuze optie zie.)

bericht [permalink] geplaatst op 8 september 2011, 1:57 uur
Dit is eigenlijk mijn enige bron waar ik verschillende mappen heb waar alle titels staan die ik wil/heb/nog wil zien.

En voor de rest heb ik een Word doc. van de films die ik kan lenen + een A4'tje met leen-titels om even snel in te kijken en door te strepen.

bericht [permalink] geplaatst op 8 september 2011, 2:06 uur
Ik ben nu een beetje aan het uitproberen met EMDB. Gewoon een offline programma dat HTML codes kan genereren. Morgen kijken of dat makkelijk aan te passen is en dan zien of ik Eric's Movie DataBase kan veranderen in Ed's Movie DataBase! :p

bericht [permalink] geplaatst op 1 november 2011, 15:43 uur
Waar ik nog niemand over heb gehoord is XBMC(gratis) dat gebruik ik sinds een tijdje.
Alle films die ik op me harde schijf zet, worden automatisch ingelezen in XBMC.
Met een hoop leuke informatie erbij, zo als welke acteurs erin spelen, de regisseur enz.(met foto's)
Dit pakt die allemaal van IMDB of MovieMeter en nog een aantal, ligt eraan welke je kiest.
Ook krijg je een mooi overzicht van alle films met de originele titel, beoordeling , jaar en de cover erbij. Op de achtergrond zie je nog een mooi plaatje van die film wat ze fan art noemen.
Films Selecteren om allerlei genres en de trailer bekijken, je eigen thuisbioscoop krijg je.
Sluit me laptop op de tv aan, doe hem dicht en je kan zo via je televisie door je films heen bladeren. :P
XBMC review | Consumentenbond

Maar....
Ik heb zelf nog een probleem, ik kan namelijk geen nieuwe video locatie toevoegen meer. Ook kan ik de afspeellijst die ik nu gebruik niet verwijderen. Dit wil ik omdat ik de filminformatie van MovieMeter wil toevoegen, nou staat het namelijk alles in het engels bij mij van imdb, iemand een oplossing?

bericht [permalink] geplaatst op 22 november 2011, 11:48 uur
Ik werk met extreme movie manager en kon voorheen wanneer ik een bepaalde film intikte in MovieMeter en dan op Add Movie and Update NOW klikte altijd de film in de database van extreme movie manager zetten.
Sinds kort krijg ik de mededeling:
Sorry, no Movies found on this Webpage, try to navigate to another URL or download Updated scripts.
Nu ben ik op Google bij die scripts geweest, maar daar kom ik ook niet verder.
Weten jullie hiervoor een oplossing.
Want andere URL's vind ik zeer lastig en een hoop films staan er niet op.
Op jullie site is dit wel het geval!!!!!!!
Gr. J@n

Dr. Psycho
bericht [permalink] geplaatst op 18 januari 2012, 14:18 uur
Waarom allemaal zo moeilijk doen? :P

Ik houd het bij in excel en op IMDB :).

bericht [permalink] geplaatst op 24 januari 2012, 13:19 uur
Zou het geen goed idee zijn om op deze site het dvd beheersysteem wat uit te breiden en interessanter te maken? Eventueel zelfs tegen een schappelijke betaling?

bericht [permalink] geplaatst op 29 januari 2012, 18:50 uur
Dobs online is dat er niet, zou wel zo makkelijk zijn.

bericht [permalink] geplaatst op 29 januari 2012, 19:19 uur
Ik had dvdprofiler maar daarvoor moet je nu betalen dacht ik. Nu bijhouden in een zelf gemaakte blog. Wel wat meer werk aan dan enkel de streepjescode in te geven.

bericht [permalink] geplaatst op 30 april 2012, 15:18 uur
Ik ben nu ook bezig met excel maar ik wil iets doen maar ik weet niet hoe (google vond niks nuttigs)
Ik ben namelijk bezig dus mijn eigen data base te maken maar ik wil voor elke titel een hyper link naar moviemeter plaatsen. Dat is me op dit moment goed gelukt, alleen met de boxen lukt het niet erg. Ik wil namelijk 1 titel per cel, maar boxsets wil ik ook in 1 cel dus bv The Lord Of The Rings EE bluray in 1 cel zodat het 1 nummer is ipv 3. 3 titels in 1 cel voegen lukt me ook maar tot nu toe kan ik dan 1 hyperlink voegen voor 3 titels in 1 cel. Is er een manier om meerdere hyperlinks in 1 cel te voegen?

Als dat niet kan heb ik een andere optie, maar daar kom ik ook niet uit. Ik kan ook in 1 cel he Lord Of The Rings EE tikken en dan een hyperlink toevoegen van de zoek opdracht van MM (dan krijg ik ook alle films te zien met die titel) alleen zit ook nog eens een titel van LOTR tussen die ik niet heb (ook bv met de Alien Anthology) Is er een manier om voor deze optie wat uitgereider te kunnen zoeken op titel?

Ik ben niet heel erg ervaren met excel, dus ik hoop dat hier iemand advies voor me heeft

iig alvast bedankt

bericht [permalink] geplaatst op 6 mei 2012, 11:23 uur
heeft iemand misschien anders een tip voor website waar je ook film informatie kan bekijken van boxsets? zodat ik dan maar 1 link hoef toe te voegen aan een boxset?