MENU
Mijn Updates +

De Site / Algemeen / Ads / reclame op de site

geplaatst op 1 april 2006, 17:23 uur, permalink
Imo ook minder mooi, maar you're the boss...

kijkert
geplaatst op 2 april 2006, 2:07 uur, permalink
Het valt me nu eigenlijk pas op dat er advertenties op een andere plaats staan.

Dat de kleur aangepast is aan die van het forum is wel zo rustig, maar blijkbaar niet echt opvallend.

Jordy (admin)
geplaatst op 7 augustus 2006, 18:15 uur, permalink
Toch weer even een testje gestart met ads op een andere plek, voorlopig alleen voor oningelogde personen bij filmdiscussies.

Jordy (admin)
geplaatst op 7 augustus 2006, 18:22 uur, permalink
(en toch maar even topic een andere naam gegeven
)

geplaatst op 8 september 2009, 11:55 uur, permalink
Af en toe verslikken zich toch bij Google.

(afbeelding)

geplaatst op 15 september 2009, 19:09 uur, permalink

Jordy (admin)
geplaatst op 15 september 2009, 19:10 uur, permalink
Ja klopt. Ingelogde personen kregen tot op heden geen grafische banners te zien, maar deze campagne is een (eerste) uitzondering.

geplaatst op 15 september 2009, 19:11 uur, permalink
Oke.

*wijselijk z'n mond houdt* .
.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 15 september 2009, 19:49 uur, permalink
Ik zie nu een leeg vlak aan de rechterzijde (op andere pagina's nog gewoon de Google Ads).

Jordy (admin)
geplaatst op 15 september 2009, 19:59 uur, permalink
Hmn, ik zou niet zo goed weten wat daar de oorzaak van kan zijn.

geplaatst op 19 september 2009, 0:45 uur, permalink
In De Site > Algemeen > Tip voor jullie: relevante google ads:

Beste MovieMeter admins,

Ik heb een tip voor jullie. Als ik bij jullie website bij een film kijk, bijvoorbeeld hier: Baraka (1992)
Dan zie ik bij de Google Ads rechts alsnog 'Hoe slim ben jij" en wat andere irrelevante ads. Blijkbaar wordt de informatie (filmtitel etc) niet benut in de Ads waardoor er oninteressante Ads worden vertoont en minder mensen dus klikken. Ik (en anderen) zou wl op de links klikken als er bijv. dit soort Google ads zouden komen
- Baraka cheap DVD
- Baraka Blu Ray
- Baraka 25% discount

ik verzin maar wat, mijn punt is dat paginarelevante Google Ads waarschijnlijk veel meer inkomsten zouden genereren, wat ik jullie van harte gun, want jullie zijn 10x beter dan IMDB, die niet eens een normale omschrijving van de film op de pagina's heeft.

Ik ben niet technisch onderlegd betreft dit onderwerp maar ik weet dat het mogelijk is om dit voor elkaar te krijgen (ik zie het wel eens bij andere sites, bijv Marktplaats), maar ik dacht misschien hebben jullie wat aan deze tip.

Keep up the good work !

Nexxu
geplaatst op 11 oktober 2009, 15:15 uur, permalink
Geen last van ads, Gebruik Firefox Addon Adblock

geplaatst op 11 oktober 2009, 18:10 uur, permalink
Ja, dat lijkt me slim om hier te vermelden.

Jordy (admin)
geplaatst op 11 oktober 2009, 18:25 uur, permalink
Er komen hier elke nacht kaboutertjes langs om geld in de brievenbus te gooien, dus iedereen oproepen om adblockers te gebruiken heeft totaal geen gevolg voor het voortbestaan van deze site.

geplaatst op 11 oktober 2009, 19:35 uur, permalink
Mijn sarcasme komt niet helemaal goed over denk ik.

Jordy (admin)
geplaatst op 11 oktober 2009, 20:08 uur, permalink
mijn bericht was aan nexxu gericht

geplaatst op 20 oktober 2009, 17:42 uur, permalink
ik heb trouwens nog een tip waardoor MovieMeter veeeeel meer bezoekers kan krijgen.. Hier komtie:
MovieMeter is niet goed geoptimaliseerd om iets hoger te scoren in Google. Twee belangrijkste zijn:
Op een film-pagina komt de titel van de film niet in de URL voor. Voorbeeld: een link naar de film Eyes Wide shut ziet er zo uit
Eyes Wide Shut (1999)

Maar veel beter zou het zijn als deze er zo zou uitzien:http://www.moviemeter.nl/film/Eyes_Wide_Shut

Ten tweede gebruiken jullie geen 'meta tag keywords' en 'meta tag description', vooral de laatste is zeer belangrijk.

Als we nu googlen (http://www.google.com/search?q=eyes+wide+shut) zien we dat MovieMeter op de 8e plek komt. Dit kan natuurlijk veel beter en zojuist noemde ik 2 hele kleine maar belangrijke dingetjes die zeer gemakkelijk te regelen zijn om wat beter te scoren. Ik hoop jullie te kunnen helpen hiermee.

Ik had toch gehoopt dat een admin ten minste een reactie zou geven om mijn reply hierboven, met de suggestie om 'relevante' ads te plaatsen dmv keywords. Blijkbaar zijn er benlangrijkere dingen.

Jordy (admin)
geplaatst op 20 oktober 2009, 20:33 uur, permalink
Google houdt geen rekening met de "keywords" meta-tag. Je andere suggesties zijn inderdaad potentiele verbeteringen op het zoekmachine vlak. Ik vind echter dat we het al prima doen op dat vlak, een achtste plek voor de zoekopdracht "Eyes Wide Shut" vind ik heel erg goed. Andere werkzaamheden hebben voorrang.

Over de reclame, ik zie het liefst ook filmgerelateerde advertenties. Google zoekt met bepaalde algoritmes echter de "beste" advertenties uit, oftewel de advertenties met de grootste kans op inkomsten. Als er iemand zou adverteren met "Baraka cheap DVD", en als dat inderdaad meer op zou leveren dan een "hoe slim ben jij"-reclame, dan zou deze automatisch wel getoond worden.

Pastichio Rocker
geplaatst op 21 oktober 2009, 12:27 uur, permalink
Merk soms wel in FF v3.5 dat de site blijft hangen met de boodschap "Transfering data from ads.google.syndication". Refreshen lost het wel op, maar toch is het soms storend. Hetzelfde geldt voor die witte lege pagina's die je soms krijgt. Ook hier is een refresh voldoende om het te fixen, maar toch...

starbright boy (moderator)
geplaatst op 3 januari 2010, 23:58 uur, permalink
Lollig dat ik tegenwoordig op pagina's waar kos een post heeft geplaatst ads krijg over vakanties naar Kos.

geplaatst op 4 januari 2010, 10:49 uur, permalink
.

Jordy (admin)
geplaatst op 23 juni 2011, 21:52 uur, permalink
Google trof hun reclames aan op pagina's met naakt, waarschijnlijk de "mooiste actrice" topics. Dit is tegen hun policy. MovieMeter is daarom momenteel afgesloten van Google ads.

Met hulp van de mods en crew zijn we nu bezig om alle films en forumtopics met naakt, grof taalgebruik, etc te markeren. Op deze pagina's is geen reclame meer te zien. Als dit klaar is ga ik contact opnemen met Google in de hoop dat ze de boel weer willen activeren.

Tot die tijd witte vlakken. Wellicht fijn voor sommigen
maar een groot probleem voor de site als dit langer dan een paar weken aanhoudt.

geplaatst op 24 juni 2011, 19:13 uur, permalink
Erg jammer dat ze daar niet subtieler in zijn, maar zo Amerikaans hypocriet/preuts. Bloot is het niet te noemen, aangezien de regels op MovieMeter dat ook niet toelaten. Bikini's zullen wel als 18+ gemarkeerd worden. :N

Jordy (admin)
geplaatst op 24 juni 2011, 20:03 uur, permalink
Inmiddels zijn de ads weer terug, maar het was een goede "wake up call". Het is voor het voortbestaan van de site eigenlijk wel eeg gevaarlijk dat we zo van de grillen van Google afhankelijk zijn. Ik ga eens op zoek naar alternatieven die mogelijk naast de Google ads kunnen draaien.

geplaatst op 24 juni 2011, 21:06 uur, permalink
Gelukkig... Maar is het niet mogelijk om gewoon geen reclame te krijgen bij dat topic?

Jordy (admin)
geplaatst op 11 november 2011, 20:06 uur, permalink
Zoals je misschien al ziet (of zag), de komende week is er een film1 reclame te zien in de header van de site. De bedoeling is dat je deze reclame slechts 3 maal ziet. Dan wordt er een cookie weggeschreven met als doel dat je op de huidige computer, met de huidige browser de reclame niet meer ziet. Ook niet bij je volgende bezoek.

Mocht dit niet goed gaan, en je blijft deze reclame zien, laat het svp even weten dan kijk ik er naar. Op een andere computer, of wanneer je je cookies leegt, zul je de reclame weer drie keer zien.

Reinbo
geplaatst op 4 januari 2012, 16:52 uur, permalink
Leuk, heb plots weer reclames op MM. Heb ik nu exact een jaar geleden betaald, of loopt het per kalenderjaar?

Jordy (admin)
geplaatst op 4 januari 2012, 17:39 uur, permalink
Dat eerste. Dit kun je zien in je profiel ("mijn profiel" linkje boven in de pagina)

Jordy (admin)
geplaatst op 17 maart 2012, 9:01 uur, permalink
Niet ingelogde personen krijgen eenmalig een zogenaamde "layer ad" te zien met een reclame voor de film Quiz. Een iets meer opdringerige vorm van adverteren dan ik eigenlijk wil op de site, maar voor een mooie filmgerelateerde advertentie maak ik een keer een uitzondering. Als het goed is moet je deze ad dus niet vaker dan een keer zien, is hij gewoon netjes wegklikbaar zonder te moeten zoeken naar een kruisje, en als je ingelogd bent zie je 'm dus helemaal niet.

geplaatst op 7 augustus 2013, 2:26 uur, permalink
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Jordy schreef:
Goed om te zien dat de layout verpest wordt bij het gebruik van adblockers

We weten dat ads belangrijk zijn om een site draaiende te houden, maar ze zijn wel ontiechlijk vervelend en verpesten het uiterlijk van vele sites. Helaas is er voor dit probleem geen gulden middenweg, maar vergeet niet dat Adblock ook pop ups en andere spam dingen tegenhoudt.