MENU

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Avontuur / Drama

geregisseerd door Roland Emmerich
met Steven Strait, Camilla Belle en de stem van Omar Sharif

D'Leh, een 21-jaar oude jongeman, leeft in een primitieve stam 10.000 jaren voor Christus. Zij overleven door het jagen op mammoeten die eens per jaar door hun gebied reizen. D'Leh heeft bepaald niet veel aanzien in de stam, maar droomt heimelijk van prinses Evolet die ver buiten zijn bereik is. Maar wanneer de jagers van de stam en de prinses gevangen worden, realiseert D'Leh zich dat het tijd voor hem is om in actie te komen, voordat zijn stam zal uitsterven.

edje555
geplaatst op 15 februari 2014, 15:23 uur, permalink
joostus schreef:
Ik heb de film vandaag voor de 2e maal gezien... De eerste keer was al paar ajar geleden. Maar wederom vind ik het een erg goede film. Ik verbaas me oprecht waarom deze film zo matig beoordeeld word. Het is een erg vermakelijke film met een bijzoner en origineel verhaal. Ik vind het heel mooi hoe dingen in elkaar overlopen en hoe de kijker verrast word op die manier.

Visueel zit de film geweldig in elakar. Prachtige beelden gezien. Op prachtige plaatsen is het opgenomen. Echt geweldig. Dat doet de film ook ontzettend ten goede, hierdoor zit je heel goed in het verhaal, in de sfeer van de film.

Ik vind het zeker een dikke 8.. Oftewel 4 sterren.

Dankjewel...
Totaal mee eens.

Deze film is totaal ondergewaardeerd....

geplaatst op 9 maart 2014, 19:20 uur, permalink
Een film zonder enige vorm van inhoud is waarschijnlijk de makkelijkste manier om deze film in het kort mee samen te vatten. Emmerich probeert dan nog even een verhaaltje te verzinnen en er een totaal niet werkend liefdesplotje aan toe te voegen, zodat het lijkt dat er toch wat inhoud in zit, maar het hele verhaal kan gemakkelijk verteld worden in misschien 5 zinnen. Waarschijnlijk heeft Emmerich zelf dit ook door gehad en gedacht: dan proppen we er visuele effecten in zodat het de kijker overdondert en dan zullen ze wel tevreden zijn. Niet dus.
Toegegeven, visueel ziet het er zeer goed uit en om eerlijk te zijn vond ik het eerste gedeelte best leuk met een paar goede actiescenes en mooi geanimeerde prehistorische roofdieren. Hoewel ook hier het verhaal flinterdun is, is het nog erg vermakelijk. Het tweede gedeelte vond ik hoewel mooie visuele plaatjes niet geslaagd. Ik vond er eerlijk gezegd niets meer aan het laatste uur en ik verveelde me soms dan ook. Ook de acteurs mogen meteen terug naar de acteerschool, of anders niet meer meespelen in films.

Over het algemeen nog wel vermakelijk en met name de eerste drie kwartier waren best wel de moeite, maar daarna vervalt het in langdradigheid en vals sentiment waardoor ik maar net uitkom op een nipte voldoende.

avatar van Mochizuki Rokuro
geplaatst op 20 mei 2014, 21:48 uur, permalink
Veelbelovend is misschien een te sterk woord voor het begin. Maar de landschappen mochten er wezen (al is de macht, kracht en pracht ervan geen kwaliteit van de film natuurlijk), mooie kleuren, composities en setting. Emmerich doet er vanaf het begin al wel van alles aan om met 'intelligent' camerawerk en flitsende montage zijn eigen mooie plaatjes om zeep te helpen. Dat stoort eigenlijk al vrij snel, net als de filosofische one-liners.

Als eenmaal het verhaal eenmaal op stoom is gaat het al snel van kwaad tot erger. De eerste beesten gaan nog wel, zelfs die biologisch nogal onzinnig uitgewerkte loopvogels, maar ook daar is op een gegeven moment de koek op. Het laatste uur is een kwelling- en dan heb ik het nog niet eens over de muziek. Mel Gibson moet in staat worden geacht hier meer uitgehaald te hebben.

avatar van Smugmarty
geplaatst op 30 september 2014, 19:50 uur, permalink
Helaas, dat het geen echt spektakel kon worden.
Het verhaal loopt niet lekker...de slechterik is niet echt slecht en de scene met de vogeldino's vond ik van het caliber King Kong maar dan de 1967 versie.

Acteerprestaties ondermaats.
Heb hem natuurlijk uitgekeken want vermaak is het wel degelijk.