134.891 gebruikers | 85.697 films | 31.044 regisseurs | 3.508.006 berichten | 4.929.611 stemmen
 
locatie: Films » Re-Animator (1985) » Info

Re-Animator (1985)

 

 

Re-Animator (1985)
284 stemmen | gemiddelde 3,32
mijn stem:
16 jaar geweld angst grof taalgebruikVerenigde Staten
Horror / Komedie
86 minuten

geregisseerd door Stuart Gordon
met Jeffrey Combs, Bruce Abbott en Barbara Crampton

Een student medicijnen keert terug uit Zwitserland waar hij samen heeft gewerkt met een bekende wetenschapper die op een vreemde manier dood gegaan is. Op zijn universiteit gaat de student gewoon door met zijn experimenten om de doden weer tot leven te wekken.

 

 

gebruiker
bericht

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 2 maart 2012, 22:48 uur
rep_robert schreef:
Ik verwachtte gewoon een lekkere no-brainer pulp film met lekker veel splatter. Niet één met veel te veel geneuzel(vooral het eerste uur) waarin je eigenlijk niets anders te doen hebt dan het proberen te volgen van de brakke dialogen. Het biedt te weinig variatie en creativiteit. Leuk geprobeerd allemaal die brakke scenes in een dokterszaal of bij iemand thuis, maar echt interessant wordt een pulp film er niet van.


:? Ken weinig creatievere horrorfilms dan deze. Briljant, geestig en uitermate goede gore. Wie dat niet ziet, kan het horrorgenre beter kompleet links laten liggen. Een juweeltje!

 

quote
1,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 2 maart 2012, 23:45 uur
Goede gore? Als iets tegenviel in deze film is het wel de gore. Voor zover er uberhaupt al iets gebeurt in deze film.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 0:09 uur
Vandaar dat dit door kenners en liefhebbers als een absolute klassieker wordt beschouwd...

 

quote
1,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 0:56 uur
Zoals Jeroentjuhhhhh altijd zo mooi zegt, het is een beetje zwak om de meerderheid kaart te spelen. Dat vind ik hier zeker opgaan :P

Ik vind de gore echt belabberd, zoals ik in mijn mening ook aangeef heb ik me dood lopen ergeren aan dat onthoofde hoofd, om maar iets te noemen. Verder weet het qua gore gewoon weinig te bieden, dus om te zeggen dat de gore uitermate goed is doet mij de wenkbrauwen gewoon fronzen.
Verder vind ik mijn mening verder wel een goede tekst om mijn teleurstelling rondom deze film te verwoorden.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 4:56 uur
Ik heb het niet over de meerderheid, maar over de liefhebbers en kenners. De meerderheid vindt dit niet zo heel geweldig gezien de veel te lage score. Dat hij de halve film met z'n hoofd in het bakkie loopt is juist briljant. Als je dat al niks vindt, houdt het snel op. Daarnaast is West een van de tofste personages die er is. Verder was dit zeker toen hij uitkwam baanbrekende gore, maar ach, dat zal de cgi generatie wel weinig doen. Persoonlijk vind ik dit soort latex werk 100 keer leuker.

 

quote
1,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 16:52 uur
Latex werk is zeker leuk en veel oude pulpfilmpjes bewijzen dat. Maar de manier waarop het afgehakte hoofd continu in beeld komt is gewoon afgrijselijk. Wanneer het op een tafel ligt zie je gewoon dat er een gat in de tafel zit en iemand zijn kop erdoorheen steekt. Of je ziet het hoofd aan de zijkant van het frame waardoor je weet dat er iemand net buiten beeld staat( dit effect: http://i41.tinypic.com/2mn1yk2.png ). Geen idee wat er baanbrekend zou moeten zijn aan de gore in deze film. Genoeg films uit de jaren 80 die hier met ruim gemak overheen gaan.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 17:40 uur
levensechte sfx zouden niet passen bij de toon van deze hilarische, originele film.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 17:45 uur
Helemaal mee eens. Beetje het Evil Dead-effect. Het past allemaal perfect in de context van de film, tijdsbeeld en algehele toon (rijk aan humor). Dankzij het zelfbewuste is het dan ook een tijdloze klassieker geworden voor de 80's ''liefhebbers''.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 17:53 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
rep_robert schreef:
. Geen idee wat er baanbrekend zou moeten zijn aan de gore in deze film. Genoeg films uit de jaren 80 die hier met ruim gemak overheen gaan.


Toch ken ik er geen waarin iemand met ijn afgehakte hoofd in den hand een vrouw oraal probeert te bevredigen. _O^ _O^ _O^

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 18:54 uur
jeroentjuhhhhh schreef:
Dankzij het zelfbewuste is het dan ook een tijdloze klassieker geworden voor de 80's ''liefhebbers''.


Spreek maar voor jezelf. Ben ook een 80s liefhebber maar ik reken Re Animator niet tot mijn klassiekers.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 18:57 uur
Ik kan uiteraard nooit voor iedereen spreken en heb die intentie ook niet, zo'n nuance spreekt altijd voor zich. De ik-wel/ik-niet reacties zijn overbodig ;).

En of je het er nou mee eens bent of niet, het heeft een klassieke status.

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 18:59 uur
Maak er dan ook geen statement van.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:00 uur
Filmkriebel schreef:
jeroentjuhhhhh schreef:
(quote)


Spreek maar voor jezelf. Ben ook een 80s liefhebber maar ik reken Re Animator niet tot mijn klassiekers.

Dan ben je ook geen liefhebber. :P Re-Animator is gewoon een van De Klassiekers uit de jaren 80. Hoort met Nightmare on Elm Street, Evil Dead, The Fly, American Werewolf in London, Scanners, The Thing, Friday the 13th, Hellraiser en nog een paar tot de absolute toppers.

Edit: Ik kom ook verrassend weinig van deze titels tegen bij je 4+ stemmen, dus misschien moet je jezelf afvragen of je echt zo'n liefhebber bent.......

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:00 uur
Er is hier iemand in ons midden die mieren neukt. En ik ben het niet :)

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:06 uur
@Reinbo Met jouw opsomming ben ik het volledig eens ! :D Maar ReAnimator vind ik niet in dat rijtje passen. Heeft wel een hoog amusementsgehalte en neemt zich niet serieus. Alleen duurt het lang voor het iets wordt en kon ik er niet makkelijk inkomen. Met voorgenoemde films vlieg je er wél onmiddellijk in.

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:07 uur
Reinbo schreef:


Edit: Ik kom ook verrassend weinig van deze titels tegen bij je 4+ stemmen, dus misschien moet je jezelf afvragen of je echt zo'n liefhebber bent.......


Goed, ik wil mezelf dan geen 80s horrorliefhebber noemen.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:08 uur
Filmkriebel schreef:
Alleen duurt het lang voor het iets wordt en kon ik er niet makkelijk inkomen. Met voorgenoemde films vlieg je er wél onmiddellijk in.

Ik vind Herbert West vanaf het begin een geweldig personage. Hij is weird, arrogant en vastbesloten. Geweldig hoe hij de kat van zijn vriendin gewoon gebruikt. Totaal rucksichloos, erg eng. Een van de beste personages die ik ken. Film is een groot feest, mede dankzij de geweldige (van Psycho gejatte) soundtrack.

Wat vind je van deel 2?

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:17 uur
Ook Dr Hill vond ik creepy met zijn lang uitgestreken gezicht. Hij is uiteindelijk net zoveel "mad professor" dan West. Bride Of ReAnimator heb ik niet gezien maar bvb wel From Beyond van dezelfde regisseur. Hetzelfde soort film eigenlijk. Humor is ook altijd riskant bij horror. Veel mensen kijken horror voor de spanning maar met humor haal je dit net weg en komen de bloederige taferelen ook niet meer hard aan en blijf je wat op je honger. Want ReAnimator is helemaal niet spannend.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:22 uur
rep_robert schreef:
Wanneer het op een tafel ligt zie je gewoon dat er een gat in de tafel zit en iemand zijn kop erdoorheen steekt. Of je ziet het hoofd aan de zijkant van het frame waardoor je weet dat er iemand net buiten beeld staat( dit effect: http://i41.tinypic.com/2mn1yk2.png ).
[sarcasmodus]Nu je het zegt, vreselijk. Net als de hele film eigenlijk; het is volgens mij niet eens een echte docu[/sarcasmodus]... Beetje relativeren en proberen/leren mee te gaan in de suggestie zal een volgende keer hopelijk wonderen doen. ;)
Filmkriebel schreef:
Humor is ook altijd riskant bij horror. Veel mensen kijken horror voor de spanning maar met humor haal je dit net weg en komen de bloederige taferelen ook niet meer hard aan en blijf je wat op je honger. Want ReAnimator is helemaal niet spannend.
Gewoon checken of een bepaalde titel bekend staat om z'n humor of juist de spanning, dat wordt gemiddeld genomen goed aangegeven.

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:25 uur
Ach ik sta open voor alles en wil alles wel eens proberen van film. Dat doe jij toch ook?

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:27 uur
Filmkriebel schreef:
Ook Dr Hill vond ik creepy met zijn lang uitgestreken gezicht. Hij is uiteindelijk net zoveel "mad professor" dan West. Bride Of ReAnimator heb ik niet gezien maar bvb wel From Beyond van dezelfde regisseur. Hetzelfde soort film eigenlijk. Humor is ook altijd riskant bij horror. Veel mensen kijken horror voor de spanning maar met humor haal je dit net weg en komen de bloederige taferelen ook niet meer hard aan en blijf je wat op je honger. Want ReAnimator is helemaal niet spannend.

Spannend is het inderdaad niet.. Mikt de film ook totaal niet op. Het is hilarisch en grotesk.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:31 uur
Filmkriebel schreef:
Ach ik sta open voor alles en wil alles wel eens proberen van film. Dat doe jij toch ook?
Dan kun je een film als deze (horrorkomedie) beter proberen als je in een avontuurlijke bui bent, niet als je - zoals je net aangaf - niet op je honger wilt blijven zitten.

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:35 uur
Re-Animator doet me ook heel erg hieraan denken :

grand guignol

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:37 uur
Meneer Bungel schreef:
Filmkriebel schreef:
(quote)
Dan kun je een film als deze beter proberen als je in een avontuurlijke bui bent, niet als je - zoals je net aangaf - niet op je honger wilt blijven zitten.


haha juist. Ik heb hier nog enkele horrors liggen (o.a. Society van dezelfde makers) maar ik durf er nauwelijks nog aan te beginnen om geen ontgoocheling rijker te zijn en omdat ze hier ook al geen beste score hebben.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 maart 2012, 19:49 uur
Hoe kan je nog ontgoocheld raken met (kennelijk) zulke lage verwachtingen? Maar goed, ik krijg de indruk dat je er als een berg pulp tegenop ziet, en dan zeg ik: gewoon niet doen. :)