• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.418 stemmen
Avatar
 
banner banner

Terminator 2: Judgment Day (1991)

Actie / Sciencefiction | 137 minuten / 152 minuten (special edition) / 154 minuten (extended special edition)
3,94 5.057 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 137 minuten / 152 minuten (special edition) / 154 minuten (extended special edition)

Alternatieve titels: T2 - Terminator 2: Judgment Day / Terminator 2: 3D

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk

Geregisseerd door: James Cameron

Met onder meer: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton en Edward Furlong

IMDb beoordeling: 8,6 (1.274.439)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 27 september 1991

Plot Terminator 2: Judgment Day

"It's nothing personal."

Het is tien jaar geleden dat Sarah Connor het doelwit was van een moordlustige Terminator-robot uit de toekomst. Haar zoon John zal ooit de verzetsleider worden die het opneemt tegen supercomputer Skynet. Daarom zendt Skynet nu een nieuwe, nog dodelijkere Terminator naar het heden om John te elimineren. Het verzet stuurt daarop een oudere Terminator naar het heden om John te beschermen. Dit leidt tot een gevecht tussen twee onoverwinnelijke moordmachines.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Sarah Connor

Dr. Miles Bennett Dyson

Dr. Peter Silberman

Enrique Salceda

Janelle Voight

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60515 berichten
  • 4107 stemmen

wwelover schreef:

Verstand beetje op nul zetten en knallen maar.

Edward Furlong doet het ook wel goed. Van Hamilton was ik niet zo weg.

2x heel raar.

Terminator 2 is veel meer dan een hersenloze actiefilm. Als je deel 1 en 2 goed volgt zit er een behoorlijk gaaf en best diepgaand verhaal in. Op het oog een normale actiefilm, maar als je goed op het verhaal let is hij zoveel beter.

En Furlong top en Hamilton niet zo best? Furlong deed niet meer dan panisch krijsen en juist Hamilton was ongelooflijk goed. Haar rol was samen met die van Arnie en Patrick enorm goed!


avatar van wwelover

wwelover

  • 2608 berichten
  • 3976 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

2x heel raar.

Terminator 2 is veel meer dan een hersenloze actiefilm. Als je deel 1 en 2 goed volgt zit er een behoorlijk gaaf en best diepgaand verhaal in. Op het oog een normale actiefilm, maar als je goed op het verhaal let is hij zoveel beter.

En Furlong top en Hamilton niet zo best? Furlong deed niet meer dan panisch krijsen en juist Hamilton was ongelooflijk goed. Haar rol was samen met die van Arnie en Patrick enorm goed!

Ik vind het verhaal ook wel goed hoor, maar alleen ver gezocht. Ik ben dan ook geen grote liefhebber van Science Fiction enzo, vandaar

Ik Hamilton niet slecht hoor, maar ik vond haar niet zo geweldig als de meeste anderen. En Furlong deed het voor zijn leeftijd erg goed.


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Iedereen vind Furlong zo irritant, maar voor zover ik weet doet hij niets speciaals?


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

Mee eens, kvond hem zeker niet slecht.

Je moet hem maar eens vergelijken met vb Macaulay Culkin.


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

finalman schreef:

Mee eens, kvond hem zeker niet slecht.

Je moet hem maar eens vergelijken met vb Macaulay Culkin.

Die is absoluut niet geschikt als John Connor.

Wel is hij geniaal in Home Alone.


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

ik ben niet zo aan komedies


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60515 berichten
  • 4107 stemmen

jumpstylemovie schreef:

Iedereen vind Furlong zo irritant, maar voor zover ik weet doet hij niets speciaals?

Dat is het hem juist. Beetje panisch krijsen en de rebelse puber uithangen. That's it. Niet slecht maar ook bepaald niet goed.

Voor mij dragen Arnie. Robert Patrick en Linda Hamilton duidelijk T2.


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dat is het hem juist. Beetje panisch krijsen en de rebelse puber uithangen. That's it. Niet slecht maar ook bepaald niet goed.

Voor mij dragen Arnie. Robert Patrick en Linda Hamilton duidelijk T2.

Ik vond Miles ook sterk gecast. Er waren verder niet veel grote rollen maar inderdaad, Arnie en Patrick maken T2 tot wat het is. Hammilton doet het heel goed maar zou opzich vervangen kunnen worden. Iets wat je over Arnold niet kan zeggen. Daarom lijkt Salvation mij niet zo'n goed idee.


avatar van Axl_Rose

Axl_Rose

  • 27 berichten
  • 51 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dat is het hem juist. Beetje panisch krijsen en de rebelse puber uithangen. That's it. Niet slecht maar ook bepaald niet goed.

Voor mij dragen Arnie. Robert Patrick en Linda Hamilton duidelijk T2.

Ik vind Edward Furlong juist perfect in zijn rol. De vertolking van Nick Stahl in T3 daarentegen vond ik zeer slecht.


avatar van amaz0ne

amaz0ne

  • 128 berichten
  • 0 stemmen

Axl_Rose schreef:

(quote)

Ik vind Edward Furlong juist perfect in zijn rol. De vertolking van Nick Stahl in T3 daarentegen vond ik zeer slecht.

Ja hij (Nick Stahl) had de looks niet en hij speelde zo slecht.

Hij zou beter andere rollen spelen wat op zijn lijf is geschreven.

Gayparade, only my ass, ...


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

amaz0ne schreef:

(quote)

Ja hij (Nick Stahl) had de looks niet en hij speelde zo slecht.

Hij zou beter andere rollen spelen wat op zijn lijf is geschreven.

Gayparade, only my ass, ...

De looks had hij wel. Maar hij gedroeg zich niet bepaald naar het personage wat in T2 was neergezet.


avatar van amaz0ne

amaz0ne

  • 128 berichten
  • 0 stemmen

jumpstylemovie schreef:

(quote)

De looks had hij wel. Maar hij gedroeg zich niet bepaald naar het personage wat in T2 was neergezet.

Dat klopt, ik vond hem zo een pussy. John corner is een fighter.

In t3 was hij bijna een lafaard.


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

HAHA, John Corner? Hij is wel geen voetballer hé


avatar van LEIDENAAR187

LEIDENAAR187

  • 993 berichten
  • 0 stemmen

Is er ook bekend waarom ze Furlong niet gevraagd hebben voor die rol in deel 3?

Erg irritant als anders mensen hetzelfde karakter spelen.

Lijkt me niet dat die Furlong omkomt in de aanbiedingen want zie hem nooit meer in films.


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Misschien was Furlong geschikt als het pubertje maar niet als volwassen Connor? Ik weet het niet.


avatar van LEIDENAAR187

LEIDENAAR187

  • 993 berichten
  • 0 stemmen

Tja zit 12 jaar tussen de films dus hij zal ook wel volwassen zijn geworden maar blijkbaar was het karakter in t3 juist jonger,vlak na t2?


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

LEIDENAAR187 schreef:

Tja zit 12 jaar tussen de films dus hij zal ook wel volwassen zijn geworden maar blijkbaar was het karakter in t3 juist jonger,vlak na t2?

Volgens mij was John Connor in T3 ongeveer 20 en aangezien dat joch hier al iets van 13 is...


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

Nee, ergens op een site staat er dat Edward Furlong opgenomen was omdat hij een zware drugsprobleem had. Vandaar.

Nieuw is de aanwezigheid van acteur Nick Stahl die de rol van John Connor heeft overgenomen van Edward Furlong, die nu toch de juiste leeftijd heeft voor de rol van John Connor. Het probleem zat er alleen in dat toen de opnames voor Terminator 3 begonnen Edward nogal wat te kampen had met drugs en alcohol. Toch jammer voor de knaap die zijn naam tot wereldfaam zag stijgen met Terminator 2 en daarna evenzo snel afgleed tot meestal mindere producties.

Bron: Moviemachine


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

Plus toen hij 27j was in 2004: Edward Furlong opgepakt

Da's niet meer de jochie die we kennen van T2, maar eerder een verdikte jongeman.


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Die is zeker niet geschikt als volwassen John Connor!


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

achjah deze film wordt toch niet meer overtroffen in de nieuwe terminator reeks die wss gaat komen..


avatar van apolicum

apolicum

  • 452 berichten
  • 5064 stemmen

fappie schreef:

achjah deze film wordt toch niet meer overtroffen in de nieuwe terminator reeks die wss gaat komen..

laat ons hopen van wel.. maar aangezien ik dit de beste film allertijden vind, vrees ik er een beetje voor


avatar van Bibelonseberg

Bibelonseberg

  • 353 berichten
  • 564 stemmen

Inmiddels klassiekers. Supergoed, alle drie de delen.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2409 stemmen

Vorige week donderdag sinds een lange tijd weer is gezien. Meteen ook maar de extended special edition gekeken en ik moet zeggen, nog steeds erg goed, maar toch minder dan T-1. Het serieuze in deel 1 spreekt me toch iets meer aan dan in 2. De humor ligt er af en toe wel echt te dik bovenop hoor. Het begint al in het begin wanneer je het nummer van George Thorogood and the Destroyers hoort en hij vervolgens heel stoer die zonnebril afkapt. Beetje te patserig allemaal. Ik vindt het niet bij Terminator passen.

Wat ik ook vreemd vind is: Hij is er alleen om John Connor te beschermen, de rest laat hem koud, dus bijwijze van spreken zou hij in het begin ook al bij iemand z'n hart eruit moeten rukken. Maar nee, nu is hij de held en gedraagd hij zich ineens een soort van braaf. Terwijl later in de fim wil hij wel iemand door zijn hoofd schieten en zich dan nader verklaard door te zeggen. Ik ben niet voor niets een Terminator. Ja inderdaad! Gedraag je dan ook zo.

John Connor gooit dus weer roet in het eten door te proberen hem menselijker te maken d.m.v. leren lachen etc. Nou, dat had ook niet gehoeven van mij. Zijn computer in hem is ook nog is een leercomputer. Pfff, wat een lame excuus van James Cameron. Ok wat je daardoor dan krijgt is een Terminator die zegt: I need a vacation! En hij klinkt ook echt als een Gerald Joling die er de kracht niet meer voor heeft. Jammer, jammer!

Maar goed, in de extended special edition zitten goede en minder goede scenes. Sommige voelen erg overbodig aan. De scene met Kyle Reese vond ik totaal niet nodig. Maar bijvoorbeeld de scene dat T-1000 kijkt of de Hond daadwerkelijk Wolfie heet, vind ik dan weer wel goed. De droom van Sarah Connor waarbij ze in brand vliegt is door de extended nu ook wat beter vind ik.

Natuurlijk voelt de film ondanks dat hij alweer bijna 20 jaar oud is, nog steeds nieuw en dat vind ik knap. Er zitten inmiddels wat neppe momenten bij zoals de koprol van Arnold. Het ziet er nu opvallend slecht uit. Verder staat deze film wat dat betreft nog als een huis.
Ook de muziek is als patat met mayonaise. Het gaat heel goed samen. T-1000 heeft om het zo maar te zeggen zijn eigen muziekje en dat klinkt als je goed luistert nergens naar. Het klinkt dreigend, maar ook leeg en koud en dat past perfect bij iets als T-1000.

Arnold als goodguy Terminator held is prima, maar laat hem dan wel een terminator zijn en niet zo'n softie. Leercomputer my ass!
James Cameron is niet dom en weet van mensen willen zien. Een softe Terminator als held met hier en daar een vleugje humor en je moet het vooral zielig vinden wanneer hij zich laat uitschakelen door Sarah Connor. Dat hele sentimentele gedoe had van mij niet gehoeven, maar het blijft een goede film, ik kan niet anders zeggen.

4*


avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

  • 2651 berichten
  • 7069 stemmen

Muahaha, zojuist de Skynet editie gekocht met Endo Skull op Bluray!

Wat gruwlijk allemaal; 20 uur bonusmateriaal, 3 soorten versies en Arnold in 1080P.

Aanrader dit!


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Iron Maiden schreef:

20 uur bonusmateriaal!

Ik heb 22 uur


avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

  • 2651 berichten
  • 7069 stemmen

Ja, was afgerond ;g


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 9996 berichten
  • 4669 stemmen

De "special edition" gezien.

Toch wel knap enterainment deze tweede Terminator. Dat was meteen ook de laatste die zijn naam waardig was en eindigt mooi afgerond . Waarom ze daaraan een derde en een vierde deel wilden aan breien is me niet zo duidelijk... money i guess?

Cameron neemt de regie voor zich en dat is een meestertroef. Alleen hij kon een sequel in elkaar steken die perfect bij de original past. De actie is van een zeer spectaculair kaliber, de humor is meer aanwezig dan in het eerste deel. De special effects waren op dat moment revolutionair te noemen en het script komt met ideeën af die mooi en logisch aansluiten op het eerste deel. Krijgt van mij geen 5 wegens de hoge voorspelbaarheid. Want zeg eerlijk : in zo'n films weten we wel dat alles goed eindigt.


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Filmkriebel schreef:

Waarom ze daaraan een derde en een vierde deel wilden aan breien is me niet zo duidelijk... money i guess?.

Ja, tergelijkertijd zullen ze ook wel denken dat ze er iets moois van kunnen maken.


avatar van amaz0ne

amaz0ne

  • 128 berichten
  • 0 stemmen

4de en 5de zal zeker goed scoren.