MENU

2,62

Animatie / Familie

geregisseerd door Mark Dindal
met de stemmen van Zach Braff, Joan Cusack en Katie Finneran

In een wereld vol pratende dieren leeft ook "Chicken Little". Nadat hij bijna z'n stad vernietigt met een vals alarm, wordt hij door de gehele bevolking met de nek aangekeken. Totdat de Aarde daadwerkelijk wordt overvallen door een invasie van buitenaardse wezens en het aan de kleine kip en zijn vriendjes is om deze te redden...

avatar van sofripa
geplaatst op 7 september 2011, 13:06 uur, permalink
Goed.

Mijn kinders hebben 'alle' animatiefilms. En tot verbazing staat deze meer dan geregeld op. Daar moet ik wel uit afleiden dat vehikel een ruime voldoende scoort. En soms kijk ik met een schuin oog mee, en snap ik best waarom.

avatar van Zinema
geplaatst op 7 september 2011, 15:54 uur, permalink
Kind van de rekening.

De scheiding tussen Pixar en Disney destijds lijkt pijnlijk duidelijk te worden tijdens deze foeilelijke animatiefilm die zeer goedkoop oogt. Het rommelige verhaaltje weet amper te bekoren en humor valt ver te zoeken. Zelfs als kinderfilm voor de allerkleinsten is dit kind van de rekening, als gevolg van de breuk, geenszins geslaagd.

Matig.

avatar van davincstyle
geplaatst op 5 oktober 2011, 10:38 uur, permalink
Een leuke film met leuke details en grappen erin. Toen ik een stuk van de trailer zag leek het me een boeiende film dus meteen besteld op bluray. Het is een apart verhaal want de ene keer gaat het om het vergeven van een fout die de kip heeft gemaakt, daarna volgen er aliens.

Op zich had de film wel iets maar geen diepzinnig verhaal maar toch wel bleef boeien. Een niet zo lange film en had ook niet langer gehoeven. Deel 2 is niet nodig, ik geef een 3.5 !

geplaatst op 20 november 2011, 13:18 uur, permalink
'K vond ook dat de film voor een iets jonger publiek geschikt was.
Vooral het einde deed me erg denken aan War of the Worlds. Die robotten die de aliens bestuurden leken heel erg op die uit de film.
Het kippetje zag er wel heel leuk uit.

avatar van tristanrc1
geplaatst op 8 december 2011, 16:17 uur, permalink
Dat Disney geen animatiefilms kan produceren zonder Pixar, is duidelijk, en deze film is het bewijs. En dan is deze film nog niet eens zo heel slecht, maar het mist toch wel wat. De warme sfeer die Disney normaal weet neer te zetten is hier nauwelijks te vinden; ik kan deze film gerust slapstick noemen. Het verhaaltje is op zich wel aardig; volgens mij gebaseerd op een oud sprookje. Jammer van de slechte uitwerking.

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 18 mei 2012, 14:32 uur, permalink
Disney is hier duidelijk de weg kwijt. Met Brother Bear wilden ze blijkbaar terug een charmante film maken stijl Lion King, wat niet echt gelukt was. Daarna ging het helemaal naar de humor met Home on the range en deze Chicken Little. Maar het is zoeken en met de vete tussen Disney en Pixar is dat ook niet goed gekomen. Het verhaal is een rommeltje en slecht uitgewerkt. Weinig originaliteit en soms beschamend infantiel. Je ziet dat ze een film als Shrek proberen te imiteren. Meer bestaande nummers, het collectieve liedje op het einde met de figuren uit de film, de verwijzingen naar andere films, ... Maar het lukt niet. In plaats van te investeren in een goeie film is alles een bijzaak geworden in het proberen om Pixar te overtreffen op vlak van animatie. Niet gelukt en met de staart tussen de benen.

avatar van TheLionKingFan
geplaatst op 10 augustus 2012, 21:21 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Chicken Little is een bijzondere film.
Niet omdat het de eerste computeranimatiefilm van Disney was die zonder behulp van Pixar gemaakt is,maar omdat het erg speelt met je gevoel. Het ene moment lig je dubbel van het lachen (Het begin alleen al,met de intro van The Lion King,maar het andere moment pink je een traantje weg''Beloof me dat je er niet teveel op rekent dat het je gaat lukken''. De muziek die er is komt is leuk,maar niet speciaal. De computeranimatie is niet eens zo slecht en Chicken Little is wel heel schattig. De overige karakters zijn ook leuk verzonnen,Malle Abby,Billy Big en dan vooral de grappige Victor Vis. (Ja ik heb de Nederlandse versie bekeken) En zoals bij elke Disneyfilm loopt het -spoileralert- goed af. In mijn gedachten was de film matig,maar naar een herziening waar zeker 5 jaar tussen zat vind ik Chicken Little een erg geslaagde film met een goede boodschap.

avatar van Mescaline
geplaatst op 17 september 2012, 18:30 uur, permalink
Erg vermakelijke Disney film, leuk en vermakelijk voor jong en ouder.

Chicken Little is dan wel niet erg bijzonder, het kijkt wel lekker gemakkelijk weg.

avatar van m1701
geplaatst op 7 januari 2013, 10:03 uur, permalink
Wel een grappige film.
Verhaal is ook wel leuk, maar meer voor de kleintjes

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 11 februari 2013, 14:02 uur, permalink
Een zeer matige Disney, die bij lange na niet kan wedijveren met de Pixars.

Het is de eerste volledig computergeanimeerde film van Disney, maar daar waar ze vroeger toonaangevend waren, hebben ze rond deze periode in ieder geval een flinke slag verloren. Het script van Chicken Little is sowieso al erg rommelig. Vooral de manier waarop het daadwerkelijke verhaal over de Aliens begint is nogal plots en onverwachts en sluit in de verste verten niet aan op hetgeen we daarvoor hebben gezien. Daarnaast zijn de personages allemaal nogal zwak en ondermaats en verre van leuk. De enige die zich een beetje aan de malaise kan onttrekken is Fish. Maar die Abby en die Runt of the Litter zijn echt pijnlijk onleuk.

Verder is het qua animatie en tempo vaak erg druk en rommelig. Als we het zeer druk maken, en het tempo zeer hoog leggen, dan moet iedereen het wel leuk vinden, heeft men daar vast gedacht. Die vlieger gaat hier niet op. Het lijkt allemaal gemaakt, om toch maar weer eens met iets nieuws te kunnen komen. Het is flauw, niet leuk, mist bezieling en vooral een hart. Chicken Little is daarmee tot nu toe de aller slechtste Disney, die ik ooit zag.

geplaatst op 13 februari 2013, 11:49 uur, permalink
Dit is nou van die computeranimatie waardoor ik wou dat het nu nog de jaren 80 was! Hadden we nog maar van die prachtige animatiefilms zoals in de 80's ik noem The Black Cauldron, The Secret of NIMH, The Last unicorn, The Great Mouse Detective. Maar ook stop-motion kan heel mooi zijn zoals Chicken Run, Wallace & Gromit, Buurman en Buurman. Maar CGI daar heb ik echt een hekel aan. Films als Toy Story, Shrek en Kung-Fu Panda zijn nog wel leuk maar er is toch ook zoveel zooi en daar is Chicken Little een voorbeeld van.

geplaatst op 28 februari 2013, 17:33 uur, permalink
baspls schreef:
Dit is nou van die computeranimatie waardoor ik wou dat het nu nog de jaren 80 was! .

En je bent geboren in 1999?

geplaatst op 28 februari 2013, 17:36 uur, permalink
TheLionKingFan schreef:

En je bent geboren in 1999?

Ja, Op school zeggen ze "dat ik 30 jaar te laat ben geboren".

geplaatst op 28 februari 2013, 19:40 uur, permalink
baspls schreef:
TheLionKingFan schreef:

Ja, Op school zeggen ze "dat ik 30 jaar te laat ben geboren".

Haha
Ben het overigens wel met je eens. Ik ben zelf ook uit '99 en vind de oude Disney-films leuker, al vind ik deze ook fantastisch.

geplaatst op 28 februari 2013, 20:54 uur, permalink

Haha

Serieus? Leuk ik dacht dat ik de enige was

avatar van mjk87
geplaatst op 16 september 2013, 0:04 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Je zou de film camp kunnen noemen, maar ergens ben ik bang dat de makers dit nog serieus bedoelden ook. En als je de namen van de scriptschrijvers en regisseurs ziet, en hun eerdere werkjes van Disney, dan weet je: die kunnen er gewoon helemaal niets van - al die Disney-draken van de jaren daarvoor waren wel van de hand van één van de makers.

Ik zeg met nadruk 'makers', want even op imdb kijken zegt het volgende: twee verhaalschrijvers, drie scriptschrijvers, twee met toegevoegd verhaalmateriaal, twee met toevoegingen aan het script en nog eens twee die meehielpen met de dialoog. Je vraagt je echt serieus af of het toch tachtig minuten oninteressant is en vooral zo ongeïnspireerd als de pest. En ook nog eens bijzonder onevenwichtig met een aantal montagesequenties met muziek die niets aan het verhaal toevoegen - maar wel hinderlijk zijn- en een fikse plottwist zo halverwege. Alsof ieder z'n eigen ding deed, en dat is vervolgens bij elkaar geraapt. Zo voelt het wel aan althans.

Verder foute muziek, weinig verheffende voice acting, vreselijk flauwe slapstick en pogingen tot humor en vooral spuug- en spuuglelijke animatie. Er is door de makers gekozen voor een cartoonesk uiterlijk - deels om esthetische redenen ongetwijfeld (al ziet het er niet uit) maar deels vast ook door beperkingen in kwaliteit van je animatieteam (Pixar kwam een jaar eerder overigens met het heerlijk geanimeerde The Incredibles, maar dat terzijde). Zo krijgen we dus animatie die niet alleen getuigt van elk gebrek aan creativiteit, maar ook gewoon saai is, bijzonder goedkoop oogt (als de gemiddelde animatieserie op Fox Kids) en alle detail mist. Als je iets nog niet kan, doe dat niet. Zelfs het tien jaar oudere Toy Story ziet er nog beter uit.

Nee, dit is echt een draak van een film, zowel inhoudelijk als audiovisueel. Vervelend om naar te kijken, saai om te zien. Gelukkig heeft Disney zich de laatste jaren herpakt, maar wat ze begin deze eeuw lieten zien was bijzonder weinig. 0,5*.

avatar van Black Math
geplaatst op 30 maart 2014, 18:23 uur, permalink
Verschrikkelijke rommel.

Nu heb ik sowieso geen hoge pet op van Amerikaanse computeranimatie, een enkele uitzondering nagelaten, maar vaak is er nog wel iets te vinden dat er bijzonder uitziet, of spectaculair oogt. Hier was echter van vanaf het begin al duidelijk dat dit de grootst mogelijke rotzooi is. Allereerst al door de goedkope ontwerpen. Als ik zap langs één van de kinderkanalen, kom ik wel eens series tegen die met de computer geanimeerd zijn, en waar duidelijk is dat het budget zo laag mogelijk gehouden moet worden. Dit zit er niet ver van af. Vreselijk om te zien.

Dan verder het plot. Het begint met dat het begin clichématig moet zijn. Het vervolg is één groot cliché. Een vader/zoon relatie die mank loopt, niet populair zijn in de klas, een fout maken en die vervolgens goed maken. En dan komt de honkbalwedstrijd er ook nog eens bovenop. Ik heb echt een hekel aan die sport, en de wijze waarop de wedstrijd hier is uitgebeeld kon haast niet nog meer Amerikaans. Insert kotssmiley. En dan komen ineens de ufo's en krijgen we een bijzonder lauw alienverhaaltje voor de kiezen. Verder een hoop irritante personages, inclusief flauwe grappen over het corpulente varkentje. Het kan haast niet meer belegen.

Tenslotte was de soundtrack verschrikkelijk met absoluut dieptepunt de Spice Girls playback scene, hoewel dat misschien wel erg passend was bij de irritante personages. Ik deel niet vaak 0,5* uit, maar deze film verdient dat royaal. Echt niets wat de moeite waard is, en een complete verspilling van tijd.

avatar van Mochizuki Rokuro
geplaatst op 20 mei 2014, 22:16 uur, permalink
Ik noemde de Jaren 80 al eens de donkere dagen van Disney, maar het begin van de 21e Eeuw kan er ook wat van (Brother Bear als diepste dieptepunt). Een Disney waar ik misschien wel het meest van allemaal tegenop zag. Dat was vooral gebaseerd op een trailer - ooit. Ik vreesde voor vreselijk veel herrie en een irritant ventje.

Het is me heel erg meegevallen. Hoewel de titels Chicken Little toch een belletje had moeten doen rinkelen: Kuikentje Klein was in een dik sprookjesboek dat wij vroeger thuis hadden (het zal nog ergens bij mijn zus in huis zijn) een vrijwel onbekend sprookje dat ik altijd wel heel leuk vond. En laat dat sprookje nu hier een kleine basis voor vormen.

Het kuikentje had meteen mijn sympathie en zijn nogal vervelende Disney vrienden wilde ik best op de koop toenemen. En dan kwamen er ook nog aliens en kwamen kinderlijke heroïek en ontsnappingstaferelen ineens eens samen in een Amerikaanse animatiefilm.

En misschien heb ik het na een week al verdrongen, geen vervelende liedjes! Groot pluspunt.

geplaatst op 29 juli 2014, 19:36 uur, permalink
Af en toe leuk, maar ook af en toe wel zeer onheilspellend.
De verwijzing naar War Of The Worlds in de film zelf is niet zo verbazend te noemen.
Heb toch al betere animatiefilms gezien dan deze hoor.