Mijn Series +

South Park - Seizoen 19 (2015)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Trey Parker, Matt Stone en Brian Graden
met de stemmen van Trey Parker, Matt Stone en April Stewart

South Park is een Emmy Award-winnende animatieserie. De serie gaat over de surrealistische avonturen van vier boezemvrienden Stan, Kyle, Kenny en Cartman uit South Park, een fictief bergdorpje in de staat Colorado, waar niets normaal blijkt te zijn, en waarin de verhaallijnen bizarre wendingen nemen. South Park staat bekend om zijn simpele animatiestijl, donkere humor en de taboedoorbrekende onderwerpen. De meeste afleveringen zijn een satire op de (Amerikaanse) samenleving, beroemdheden en/of onderwerpen die het nieuws beheersen.

1. Stunning and Brave
  2. Where My Country Gone?
  3. The City Part of Town
  8. Sponsored Content
  9. Truth and Advertising
  10. PC Principal Final Justice
avatar van Donkerwoud
Net als in vorig seizoen waait er een frisse wind die de serie tegelijk oud en vertrouwd én compleet anders doet voelen. Was continuïteit tussen de verschillende episodes voorheen meer een gimmick dan dat het iets wezenlijks toevoegde, maar de afzonderlijke afleveringen worden daadwerkelijk sterker door de samenhang ertussen. Dit seizoen is één grote kritiek op verschillende ideologieën die maatschappelijk relevante kwesties uithollen tot de eenzijdige logica van marktwerking. Zoals vanouds weer scherpe satire en maatschappijkritiek. Toch blijft er een hol gevoel bij mij nadat de opbouw, ogenschijnlijk wijzend op een grandioze slotaflevering, veel minder spectaculair uitpakt dan verwacht.

avatar van Jordy
Ik krijg bij dit seizoen vooral het idee dat ze inmiddels niet eens meer genoeg ideeën hebben voor 10 afleveringen, en daarom 2 of 3 ideetjes uitsmeren over een heel seizoen ipv het maken van standalone afleveringen.