Mijn Series +

Team Spirit: De Serie - Seizoen 1 (2003)

Belgiƫ
Drama / Komedie

ontwikkeld door Dirk Impens
met Axel Daeseleire, Tania Kloek en Anne Denolf

We volgen zes mannen die al sinds hun prille jeugd met elkaar bevriend zijn en samen voetballen bij “Eendracht Vooruit”. Ze gaan elk op hun eigen manier om met relaties, werk, vriendschap en verantwoordelijkheden, maar één ding hebben ze echter gemeen: hun absolute voorliefde voor het voetbal. Erik is de aanvoerder en drijvende kracht van de ploeg, maar heeft net als de anderen een druk privéleven, waardoor hun geliefde voetbalzondag onder druk komt te staan.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van Dorstigjimmyke
Als beoefenaar van amateurvoetbal vind ik dit natuurlijk een heel toffe serie. Het is allemaal niet geweldig en we hebben de persoonlijke problemen al in honderden series gezien, maar dat in een context van cafévoetbal pakt goed uit. Daarnaast is het ook een vrij sterke cast. Niet zomaar de b-acteurs uit Vlaamse soaps. Axel Daseleire speelt enorm sterk. Zijn woedeaanvallen zijn heerlijk om te zien. Daarnaast vind ik Tania Kloek, Geert Hunaerts en Tom van Landuyt uitstekende acteurs. Michael Pas speelt een uitstekende playboy. Jean-Mark is de sympathieke underdog en eigenlijk vind ik bijna alle personages uitermate sympathiek. Alleen Rita is een irritant zaagwijf, maar dat is ook haar rol en ze doet het dus goed. Leuk om terug te zien. Vooral die oude muziek en die oude labels op de Jupiler-flesjes zijn nostalgisch.