• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.372.056 stemmen

Bloodline (Netflix)

zoeken in:

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

http://i.huffpost.com/gen/2592258/thumbs/o-BLOODLINE-570.jpg

Bloodline is een dramatische thriller over een Amerikaanse familie die wordt achtervolgd door haar demonen. De Rayburns hebben een goede reputatie in hun gemeenschap in Florida. Als het zwarte schaap van het gezin, de oudste zoon, thuiskomt voor de 45ste verjaardag van het hotel van zijn ouders, dreigt hij de duistere geheimen en het beschamende familieverleden te onthullen, en stelt hij de loyaliteit van zijn broers en zussen danig op de proef.

Hoofdrollen: Kyle Chandler, Ben Mendelsohn, Sissy Spacek

Makers: Todd A. Kessler, Daniel Zelman, Glenn Kessler

Genres: Televisie, Tv-drama, Tv-thrillers

Deze serie is: Duister

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Met een topcast bestaande uit onder andere Ben Mendelsohn (Animal Kingdom, Lost River) Sissy Spacek, Kyle Chandler, Linda Cardelinni, Chloë Sevigny en Sam Shepard zou je denken dat men hier op de site toch wat te vertellen had over de serie, of in ieder geval wel (terecht) lof sprak.

In ieder geval, dit is een topserie en voor mij het beste wat ik tot nog toe van Netflix heb gezien.Noem het een donker familiedrama met thriller- en neonoir-trekjes. Ben Mendelsohn's Danny is een beetje het centrale figuur. Hij heeft iets gedaan waar de rest van de familie op zijn zachts gezegd niet blij mee is. Zij hebben ook hem wat aangedaan, maar nu probeert hij toch de familie weer voor zich te winnen en terug te komen in hun leefomgeving.. Anderzijds wordt het in de pilot al duidelijk dat het waarschijnlijk gaat om een murder mystery, maar waarom, wanneer en hoe? Dan is er ook nog een detective zijplotje.

Dit alles moet bij elkaar komen, maar de serie neemt zijn tijd en laat de kijker weinig zien. In het begin zijn er nog voiceovers en flashbacks, maar gaandeweg verdwijnen die ook steeds vaker. Doet me in de verste verste verste verte nog denken aan de insteek van Blue Velvet, waar de mensen vriendelijk zijn en het gras groen, maar toch klopt er iets niet.Frustrerend is misschien wel dat de Rayburns zelf dat wel lijken te weten, maar enkel de kijker niet.

Auudiovisueel kan het goed op eigen benen staan.. Gesitueerd in The Keys van Florida, is het overdag altijd zonnig en prachtig, maar sávonds altijd duister, "shady" en vaak zelfs regenachtig. Daarnaast is de sfeer gewoon klam en zweterig. Ziet er prachtig uit, maar wordt nergens echt indrukwekkend, het is gewoon goed gefilmd en het past bij de sfeer. De muziek is vooral duistere ambient en vertraagd de serie des te meer en kan goed mee met de broeierige spanning. Een snelle serie is het niet. Na 3 afleveringen gaan er eigenlijk/eindelijk pas dingen rollen en zelfs dat gaat in een slakkengang.Geduld en inlevingsvermogen is wel vereist hier, als je na 3 afleveringen nog niet om bent kun je beter stoppen. Conversaties met diepere lagen, onverklaarbare acties, flarden onduidelijke flashback, stukjes van de puzzel en het hoort er allemaal bij. Kan zich qua tempo wel meten met een Treme of Rectify, maar is qua serie verder totaal niet vergelijkbaar.

Alweer renewed en hoewel ik het einde nog niet gezien heb (aflevering 8 nu), lijkt de afloop onvermijdelijk. Dat maakt niet uit, de opbouw er naartoe is belangrijker dan de ontknoping, maar toch vraag ik me af hoe seizoen 2 dan verder moet?

Ataloona

• 734 berichten
  • 4259 stemmen

Klinkt goed. Ik had het één en ander al wel klaar staan, maar ben er nog niet aan toe gekomen. De cast kan in ieder geval haast niet beter. Ook blij om Lindsey Weir weer 'ns te zien

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Leuke beschrijving Inland maar vind de trailer al geen zak aan. Dat de serie traag is zag ik bij het zien van de trailer.

Waar jij het hebt over sterke kast denk ik eerder aan bij elkaar geraapte b acteurs.

Tot nu toe is Orange leuk van Netflix en The Killing maar welke er goed zijn geen idee. Ik zag dat Dare Devil er ook van is en ziet er een stuk aantrekkelijker uit.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

I Kast a spell on you........

Kast Away

Kasting Kouch

De Indiaan in de Cast

etc etc. aanvullen welkom....

Haa, nee ieder zijn smaak natuurlijk. Het is zeker geen serie voor iedereen.

The Kiling doet qua kwaliteit sterk onder voor het origineel Forbrydelsen, wat ik er van gezien heb. Maar beiden zijn wel prima, denk ik.

Robbie H.

• 82 berichten
  • 433 stemmen

Helemaal geen rare serie, die het in mijn ogen vooral moet hebben van goed acteerwerk en de fraaie manier waarop de (enorme) problemen van de familie Rayburn wordt blootgelegd. De 'ontknoping' wordt al in de eerste aflevering blootgelegd, waardoor je de laatste aflevering niet weggeblazen wordt van spanning. De serie is meer dan prima voor de kijker die een enorme bak drama prima kan verdragen.

Na met name Oitnb gewoon weer een hele goede Netflix productie.

donmarko22

• 84 berichten
  • 117 stemmen

Er lijkt in het begin weinig te gebeuren in deze serie, maar schijn bedriegt. Er broeit vanalles onder het oppervlak in deze familie.

Je hebt niet veel tijd nodig om er ín te komen'. Neem daarbij het fantastische decor van de Florida Keys en het prima acteerwerk en je hebt een heerlijke serie.

Ik zeg niet dat het de allerbeste productie is van Netflix, want dat is zonder enige twijfel 'House of cards', maar deze doet prima mee.

Ik las deze week dat er zeker een vervolg komt. Daar ben ik wel een beetje huiverig voor, want volgens mij is het nu prima afgesloten. Laten we hopen dat ze ook deze serie niet uitmelken, zoals al zo vaak is gebeurd (Prisonbreak, Sons of Anarchy enz)

linxde1

• 395 berichten
  • 346 stemmen

Twee afleveringen gezien. Tot nu toe een goede serie. Inderdaad lijkt er weinig te gebeuren, maar er broeit duidelijk wat. De onderhuidse spanning is erg hoog. Over de acteur ben ik ook zeer tevreden. Helemaal geen b-acteurs zoals iemand beweert. Tenminste het acteren is absolute a-kwaliteit.

Als een serie bij me uitlokt dat ik na een aflevering de volgende al wil zien dan is het een goede serie. Dat is in deze het geval.

lang pee

• 3222 berichten
  • 1404 stemmen

Doet mij een beetje denken aan de prachtige Deense serie The Legacy.Maar The Legacy is wel veel beter, en ook het acteerwerk is in de Deense serie schitterend.Zeker de moeite waard, deze serie, maar de Deense series zoals The Legacy, The Killing, Borgen enz zijn toch een pak sterker!!!!

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Eerste aflevering was fijn. Keys setting is absoluut vet en verhaal interessant. Kyle Chandler altijd +1.

weberanja

• 279 berichten
  • 378 stemmen

Helemaal afgekeken, wat een goeie serie! Kan niet wachten op s2! Top

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Eerste drie afleveringen gezien. Is wel een beetje Dallas maar dan anders van stijl. Sissy Spacek is Miss Ellie, Sam Shepard is Jock, het hotel is de Ewing ranch, de 3 zonen, ... Alleen de voiceover op het einde laat ons vermoeden dat niets lijkt wat het is.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Derde en laatste seizoen te zien vanaf 26 mei

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

Dat komt goed uit.

Ik volg deze serie net een paar weken en ben inmiddels bij seizoen twee beland. Er lijkt niet veel te gebeuren, maar er speelt eigenlijk van alles op de achtergrond. Dit wordt gesteund door een heerlijke setting, een intrigerende verhaallijn en uiteraard degelijk acteerwerk. Meer heb je soms niet nodig.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Marbles

• 129 berichten
  • 1291 stemmen

Klaar!

De laatste vier afleveringen zat ik op het puntje van mijn stoel, prima serie.

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

Seizoen drie begint nochtans goed, maar tegen het einde aan ontspoort de boel, waardoor het geheel onbevredigend eindigt. Best zonde voor een serie die zo sterk begon. Ik snap werkelijk niet hoe sommige personages als Kevin zo stompzinnig zijn geschreven en het gebeuren met Ozzy slaat ook als een tang op een varken. Ach ja.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.