Emil & Ida i Lönneberga (2013)

Alternatieve titels: Emil & Ida van de Hazelhoeve | Emil and Ida of Lönneberga | That Boy Emil

Zweden
Animatie / Familie

geregisseerd door Alicja Björk, Lasse Persson en Per Åhlin
met de stemmen van Gustav Föghner, Tilda Ramde en Elisabeth Carlsson

De helblonde Emil drijft met zijn kattenkwaad zijn ouders tot wanhoop en moet vervolgens vluchten voor zijn vader. Hij sluit zich dan op in hun schuur en zit daar vele uurtjes om houten figuurtjes te snijden. Zijn zusje Ida wil wel bij hem in de schuur zitten, maar ze is daarvoor veel te lief en braaf.

Vanaf 11 december in de bioscoop (Twin Film)