92 Minutter af i Går (1978)

Alternatieve titels: 92 Minutes of Yesterday | 92 Minuten van Gisteren

1 stem

Denemarken

geregisseerd door Carsten Brandt
met Roland Blanche, Tine Blichmann en Marianne Jørgensen

Een Frans handelsvertegenwoordiger reist per trein naar Kopenhagen, waar hij 92 minuten moet wachten op een aansluiting naar Stockholm. Van die wachttijd wil hij gebruik maken om een pakje af te geven in de stad. Maar op het aangegeven adres blijkt de bestemmeling vertrokken. Hij treft er de nieuwe huurster aan, een volkomen onbekend meisje. Het is de avond van 23 op 24 juni en overal wordt midzomernacht gevierd, met feestjes en houtvuren. De stad ligt er verlaten bij. In het lege appartement maken beide mensen met elkaar kennis. Zonder één woord met elkaar te spreken, want zij spreekt enkel Deens en hij alleen Frans.