Alphabet (2013)

Duitsland / Oostenrijk
Documentaire

geregisseerd door Erwin Wagenhofer
met Ken Robinson, Gerald Hüther en Arno Stern

Wagenhofer onderzoekt het huidige leerproces op scholen en ontdekt dat er nauwelijks aandacht wordt besteed aan wat er achter de ontwikkeling van kinderen zit. Denkstructuren die al snel vastliggen in het traject tussen geboorte, opvoeding en schoolkeuze en gebaseerd op onze productiviteit als radertje in maatschappij. Het enige waar het tijdens de opleiding nog om draait is praktische doelen bereiken, zonder aandacht voor eigen creativiteit of het mogen maken van fouten.

Vanaf 18 september in de bioscoop (Imagine)

avatar van clubsport
reuze interessant thema ben benieuwd wat ze hiermee gedaan hebben

Malick
Goede voorbereiding op Alphabet.