Ambulance (2016)

Alternatieve titel: Ambulance/Gaza

Palestina / Noorwegen
Documentaire

geregisseerd door Mohamed Jabaly

Overal glas, ramen die uit hun sponningen zijn gesprongen, geschreeuw. Vanaf de eerst seconde zit de kijker midden in de beangstigende wereld van filmmaker Mohamed Jabaly. Zijn straat in een wijk van Gaza is zojuist gebombardeerd door Israël. Jabaly maakte een persoonlijk verslag van de 51 dagen waarin ‘zijn’ stad en ‘zijn’ mensen onder vuur lagen. Hij rijdt al die dagen mee met een ambulance en klampt zich, zo zegt hij zelf in de film, vast aan de camera om zijn angst te bedwingen.

Ga deze maar eens opnemen om te kijken. Het is en blijft schandelijk wat die israeliers al jaren en jaren aanrichten in Palestina.

Keiharde misdaad door Israël! niemand die er wat aan doet! Huizen van burgers werden plat gebombardeerd! triest!