Zombi Kanikuly 3D (2013)

Rusland
Komedie / Horror

geregisseerd door Kirill Kemnits
met Zinoviev Anton, Mikhail Efremov en Julia Volkova

Ivan lijdt aan ernstige paniekaanvallen en is te bang om grote stappen te zetten om zijn ellendig leven beter te maken. Na het verliezen van z'n baan gaat hij met zijn beste vriendin Valera mee naar een strandfeest. Daar ontmoeten ze Natalia. Ivan is direct verliefd op haar. Maar op diezelfde avond stort er een meteoriet op de aarde neer en verspreidt een bekende infectie. Snel verandert het feest in een bloedbad waar iedereen aangevallen wordt door zombies. Wie gebeten wordt, raakt geïnfecteerd en verandert in een wezen dat alles opeet dat bang is. Gelukkig ontdekken Ivan en zijn vrienden dit snel en zoeken een manier om hun angst te onderdrukken.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
De poging van Rusland op een eigen Shaun of the Dead of Zombieland. Zombie Fever is uiterst dom en lelijk en de makers gooien zoveel mogelijk zooi op de muur af, in de hoop dat er iets blijft plakken. En wonder boven wonder zijn er nog best wat sequenties in Zombie Fever die werken. De makers durven lekker over de top te gaan en maken het groots, wetende dat ze het budget niet hebben. Een gevechtsscène in een glazen tunnel - waarin een vent met hamer en sikkel een stel zombies te lijf gaat - is tegelijkertijd onvoorstelbaar lelijk en enorm cool. Verder zie je niet zo vaak een stel judoënde zombies. Maar goed, op die paar toffe sequenties en creatieve vondsten na is Zombi Kanikuly geen grote hoogvlieger. De film duurt vooral veel te lang, 70 á 80 minuten van deze ongein was méér dan genoeg geweest.

2 sterren.