Carne de Perro (2011)

Alternatieve titel: Dog Flesh

Chili / Frankrijk / Duitsland

geregisseerd door Fernando Guzzoni
met Alejandro Goic, Amparo Noguera en Daniel Alcaíno

Het zijn zware tijden voor Alejandro, een eenzame en onvoorspelbare man die een duister verleden met zich mee draagt. De voormalige folteraar probeert zijn leven te herinterpreteren om een nieuwe identiteit te vinden en een nieuwe betekenis aan zijn bestaan te geven.

Te zien op IFFR

avatar van beavis
net als bij Días de Santiago (2004) is het geen toeval dat deze met zichzelf worstelende Zuid-Amerikaan een taxi heeft, hoewel het hier gelukkig maar zeer kort in beeld is en geen enkele echte rol in het verhaal speelt. Ook acteerwerk en camerawerk zijn opvallend beter dan in die film, erg sterk zelfs. Aan de ene kant volgt de film misschien geijkte patronen, maar ik vond zeker ook wel originele kanten in de aanpak zitten. boven verwachting fijne intense film.