Exquisite Sinner (1926)

Alternatieve titel: The Exquisite Sinner

Drama / Romantiek

geregisseerd door Phil Rosen en Josef von Sternberg
met Conrad Nagel, Renée Adorée en Paulette Duval

De gewonde soldaat Dominique Prad is herstellende in een Franse badplaats. Met zijn verloofde besluit hij te ontsnappen aan de regels en gewoontes van de maatschappij wanneer hij een groep zigeuners in de stad ziet. Een telexbericht uit Parijs spoort Dominique echter aan om weer terug te keren en hij neemt de leiding over van de zijdemolen van zijn oom. Tijdens de begrafenis van zijn oom stelt Dominique vast dat zijn zusters de zijdemolen geërfd hebben. Ondanks dat Dominique manager is van deze zijdemolen besteedt hij zijn tijd aan schilderen. Dominiques zussen en zwager vernietigen vervolgens zijn schilderijen omdat ze hem een nietsnut vinden.