• 8.297.257 stemmen

Lan Du Fu Dou Lan Du Qi (2012)

Komedie | 100 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Mr. & Mrs. Gambler

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Jing Wong

Met onder meer: Chapman To en Fiona Sit

IMDb beoordeling: 5,1 (260)

Plot Lan Du Fu Dou Lan Du Qi

Manfred en Flora zijn twee gokverslaafden. Toevallig leren ze elkaar kennen en, hoewel ze in het begin elkaars tegenpool zijn, raken ze toch aan elkaar gehecht. Ze trouwen en krijgen een dochtertje samen. Het vergaat de twee steeds beter, maar door hun toenemende succes hebben ze steeds minder tijd voor elkaar. Manfred wordt een internationaal geroemd acteur en Flora staat aan het hoofd van meerdere casinos.

Manfred Shu

Xing Chao

Shu Qing

Onderhond

Best leuke JWong.

Hij gaat hier weer vol voor z'n oude liefdes. Gokken en de filmwereld parodiëren. Het gokverhaaltje zelf is (uiteraard) niet erg speciaal maar Sit en To doen het best leuk en de film is vooral ook erg kleurrijk en keurig geschoten.

Halverwege neemt hij een loopje met het verhaal en neemt hij de filmwereld weer even op de tak. Niet voor het eerst is Kar Wai slachtoffer van dienst, al is JWong altijd fair genoeg om er ook wat zelfspot bij te doen. Kan er in ieder geval wel om lachen, die directe verwijzingen.

Laatste half uur is wat meliger zoals te verwachten, maar de film kan het eigenlijk best hebben. Het wordt nergens vervelend en het luchtige toontje blijft de bovenhand houden. Al bij al een fijn maar simpel filmpje. Geen grootste cinema maar wel vlot en vermakelijk en met genoeg flair om de hele speeltijd te overtuigen.

JWong zal nooit een echt goed filmer worden, dat weet hij zelf ook wel, maar af en toe komt er best iets fijns uit z'n mouwen.

avatar van Moonshade

Moonshade

Draaglijker dan veel van Wong Jing's recentere pogingen... Al zegt dat niet veel uiteraard.

Twee sterren voor mijn lievelingen Chapman, Fiona en een paar geslaagde grappen (zelfspot en steek in de filmindustrie, dat kan ik wel waarderen), maar hoger dan dit staat mijn geweten me niet toe te geven.