Con Mi Corazón en Yambo (2011)

Alternatieve titel: With My Heart in Yambo

Ecuador
Documentaire

geregisseerd door María Fernanda Restrepo

In 1988, toen Fernanda tien jaar oud was, verdwenen haar broers Santiago (17) en Andrés (14) op mysterieuze wijze. Een jaar later ontdekte de familie dat de Ecuadoraanse politie de jongens, zonder enige grond, had ontvoerd, ernstig toegetakeld en vermoord. De lichamen werden gedumpt in het Yambomeer - en nooit meer teruggevonden. 'With My Heart in Yambo' is Fernanda's hartverscheurende bijdrage aan de moeizame verwerking van een vernietigend familietrauma. Ze doet, in een poëtische, contemplatieve voice-over, een moedige poging de gebeurtenissen tot een zinvol geheel te schikken. De film wordt daarbij hoe langer hoe meer een zelfonderzoek: hoe heeft de dood van haar broers haar eigen leven bepaald?

avatar van 606
Goh ben er helemaal stil van jeetje, wat een heftige informatie rijke beladen docu.
Waarom waarom dat is eigenlijk nog steeds mijn vraag, waarom moesten die jongens dood wat deden zei verkeert aan de foto's en filmpjes te zien waren het gewoon hele nette jongens. Hadden ze een Colombiaans klinkende naam zoals werd vermeld was dat de reden ? En wat de familie betreft wat hebben die veel te verwerken gehad en tot op de dag van vandaag nog steeds en wat een kracht moet je hebben om zo lang te vechten voor de waarheid. heftig echt heftig.

4 sterren