The Passing of the Third Floor Back (1935)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Berthold Viertel
met Conrad Veidt, René Ray en Frank Cellier

In een pension in Londen leidt een aantal bewoners een onzeker bestaan op de rand van de wanhoop. De huishoudster Stasia is hongerig naar geluk, maar wordt behandeld als een werkezel en voortdurend bedreigd met een terugkeer naar de straffen uit haar jeugd. De mooie jonge Vivian houdt van de architect Chris, maar ze moet trouwen met de weerzinwekkende Wright om de schulden van haar ouders te betalen. Juffrouw Kite drijft de spot met alles om haar heen uit angst voor ouder worden en verlies van schoonheid. Haar vriend Larkcom verkoopt matige grammofoonplaten, terwijl hij geheim houdt dat hij het liefst concertpianist zou zijn. In het leven van deze en andere ongelukkige bewoners komt echter een mysterieuze vreemdeling, onder wiens invloed ze elk de mogelijkheid van geluk beginnen te zien.