Villa Captive (2011)

Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Emmanuel Silvestre
met Liza Del Sierra, Dario Lado en Shalim Ortiz

De Franse pornoster Lucy Lust besluit om, na de opnames van een film in de Verenigde Staten, haar carrière af te sluiten. Ze trekt zich terug in een villa in Miami waar ze vriendschap sluit met haar 17 jaar oude buurjongen Jérémie. Maar een porno-actrice blijft niet onopgemerkt. Onderwereldfiguren dringen haar villa binnen en sluiten Lucy en Jérémie daar op.

Alledaags verkrachtings/wraak verhaal, met het nodige bloed en geweld. Gelukkig blijken de dialogen, anders dan je zou verwachten, niet leeg te zijn. Het acteervermogen van de cast is trouwens behoorlijk. Ik heb begrepen dat Liza Del Sierra van origine een pornoster is en behalve het te verwachten naakt is ook háár acteren zeer aanvaardbaar.

avatar van Elineloves
Gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het een redelijk goede film, maar anderzijds stelt het ook een tikkeltje teleur. Hoewel het zeker niet slecht geacteerd is en de sfeer vrij aardig te noemen is, heb ik vaak net dat 'rauwe randje' gemist. Naar het einde toe werd dit iets beter.

Het rape & revenge verhaal is eigenlijk niet vernieuwend. Het typische verhaal in een ander jasje gestoken. Toch zaten er enkele scènes in waarbij je duidelijk niet te diep na moet denken, want dan ga je je er aan storen. Het is blijkbaar normaal dat mannen op straat een meisje achterna zitten, terwijl er tientallen auto's langsrijden en niemand iets doet. Hetzelfde bij de jongen die op zijn dooie gemak (helemaal onder het bloed) op de stoep loopt om weer terug naar de villa te keren.

Het gevoel dat ik bij I spit on your grave wel had, het beklemmende, angstaanjagende en weerzinwekkende had ik hier minder. Tuurlijk er zitten enkele momenten in die zeker de moeite waard waren, maar over het algemeen schiet het net te kort.

Waardeloze film.
Zeer ongeloofwaardig verhaal. Slecht geacteerd. Zeer slechte dialogen.
Deze film had beter met meer naakt (zit er trouwens nauwelijks in) als porno met een verhaal uitgebracht kunnen worden.

avatar van Pazmaster
Een stompzinnig verhaal met een achterlijk plot dat nergens op slaat. Acteerwerk is van een zeer laag niveau, ik snap niet dat hierboven wordt vermeld dat het best aardig is. Dit zijn toch duidelijk derderangs amateurs. 1,5 ster

avatar van Phantasm
Film die lekker wegkijkt, aardig verhaal, de wraakactie's mogen er ook wezen, leuk voor een keer.

ipman-99
"Met Adult Entertainment Ster Liza Del Sierra." ... " !!!

Fantastische Rape & Revenge flick !!! "Villa Captive" is een Horrorfilm in de traditie van ondermeer "Last House On The Left", "Woman" en "I Spit On Your Grave" ! In de hoofdrol de bekende Franse pornoactrice Liza Del Sierra die hier onder haar echte naam Emillie Delauney haar mainstream-debuut maakt! In deze gewelddadige instant-cultfilm geeft ze een intense vertolking als een vrouw die tot het uiterste gedreven wordt!
In deze film speelt Liza Del Sierra ook een pornoactrice dat even tot rust wil komen in Amerika ! Daar aangekomen komt ze in contact met enkele slechte meneren ! Wat volgt is een spannend verhaal met verkrachtingen, naakt, bloed en het wel gekende kat en muis spel op leven en dood !

avatar van Noodless
Keiharde gewelddadige film die het bekende concept toch een andere invalshoek weet te geven.
De hoofdactrice die blijkbaar in de real world ook een echte pornoster is, brengt het behoorlijk van af. Maar het zijn vooral Jéremie en zijn vriend die hun rollen overtuigend weten te brengen.
Het is natuurlijk een B-film die zijn foutjes heeft, maar globaal gezien is het best een degelijke Rape & Revenge film met het nodige bloed en geweld. Eén groot minpunt is het feit dat ze maar gewoon op straat lopen vol bloed....en niemand ziet dat. Jammer. 6,5/10

avatar van sinterklaas
Sinds Baise Moi! gebruikt Frankrijk weer een pornoactrice in een niet-pornofilm?

Niet slechte indie-filmpje met het specifieke rape & revenge-thema, waarbij er ook lekker geklooid word met schokkerige beelden en found footage, zonder enig vorm van soundtracks en het acteerwerk ook opvallend goed is. Lucy Lust is een rebelse pornoster die het kaas niet van haar brood laat eten, maar op den duur gegijzeld word door de foute vriendjes van de buurjongen, die hier wel erg overtreffend worden neergezet. Vooral die autistische jongen is gewoon griezelig. Na een lange sessie aan misbruik en geschreeuw en de plezier van deze gestoorde jongens, blijkt het toch wel dat ze aan deze pornoster totaal de verkeerde hebben. Met weer een genietbare climax van dien.

De film bevat wel zo zijn schoonheidsfoutjes, zoals Eline hierboven al zegt. Maar voor de rest is dit zeer prima te doen, misschien omdat het toch wel door de Fransen is gemaakt of omdat een goedkope uitstraling ook iets unieks kan hebben, zolang je het maar goed doet.

avatar van DjFrankie
Elineloves schreef:

Dat gevoel had ik ook, te onlogisch.