The Invocation (2010)

Documentaire

geregisseerd door Emmanuel Itier
met Deepak Chopra, Stewart Copeland en de stem van Sharon Stone

Wie ben ik? Waar kom ik vandaan en waar ga ik naartoe? Is er iets na het hier en nu? Wat is het globale idee van God die ons met talrijke conflicten heeft geconfronteerd in de geschiedenis van de mensheid? Kunnen we in vrede leven? The Invocation is een ontdekkingsreis naar het begrip van God over de wereld en is een roep naar globale eenheid door middel van religie, spiritualiteit, geschiedenis, wetenschap, politiek en kunst. Het ultieme doel is aan te tonen dat de zoektocht naar God uiteindelijk leidt tot het vinden van de mensheid. The Invocation is een uitnodiging om onze manier van denken en menselijke interactie te veranderen en probeert een antwoord te geven op universele vragen zowel in religieuze als in niet-religieuze context. Er zijn mensen die kiezen om te geloven en er zijn mensen die kiezen om niets aan te hangen.

yorgos.dalman
Aardige reportage met overpeinzingen over individualiteit en saamhorigheid, spiritualisme, religie en de noodzaak om elkanders verschillen te accepteren.
Veel pratende hoofden die allemaal drie regels tekst hebben, zodat er nooit diep op de materie ingegaan wordt, maar het gaat natuurlijk om de uiteindelijke (optimistische) boodschap.

Is dit uw ding? Probeer dan ook zeker de documentaire The Voice van David Sereda te bekijken...