• 8.298.742 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Zwitserland / Duitsland

Geregisseerd door: Urs Odermatt

Met onder meer: Miriam Japp, Paula Schramm en Jörg-Heinrich Benthien

IMDb beoordeling: 5,8 (95)

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Der Böse Onkel

Trix Brunner, een alleenstaande moeder die een paar jaar geleden wegtrok uit de stad naar een klein dorp, beschuldigt een leraar lichamelijke opvoeding van seksueel misbruik van haar dochter. Het hele dorp is woedend op de moeder, die zoiets durft te beweren. De verdachte is tenslotte een voormalig nationaal kampioen...

imageimageimageimageimage

avatar van Fransman

Fransman

Het is me gelukt. Ik heb dit uitgekeken. Maar geloof me, dat was een hele opgave. lk werd gek van het gewauwel en geschreeuw. Zelfs met kennis van het Duits en met Engelse ondertitels is er geen touw aan vast te knopen. Als je heel veel geduld hebt is er tussen het geschreeuw door een soort verhaal te destilleren over het grensoverschrijdend gedrag van een gymnastiekleraar (lekker origineel), die z'n handen niet van de meisjes af kan houden. Dat snappen we wel want die meisjes lopen en rennen voortdurend bloot door het beeld, door de camera getoond in al hun glorie. Ik begrijp dat deze film een experiment was. Misschien moest het de kleinsteedsheid en de dubbele moraal van een provinciestadje aan de kaak stellen. Het speelt zich af in Zwitserland. Daar hoor je als normaal mens sowieso al niet heen te gaan.