He Couldn't Say No (1938)

1 stem

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Lewis Seiler
met Frank McHugh, Jane Wyman en Cora Witherspoon

De kantoorbediende Lambert T. Hunkins krijgt een salarisverhoging van $ 10 en zijn vriendin Violet Coney en haar moeder weten dat hij ook wat geld gespaard heeft. Beiden vinden, dat het nu tijd wordt dat Lambert en Violet gaan trouwen. Lambert is in het geheim echter verliefd op Iris Mabby, de dochter van senator Mabby. Hij verzamelt knipsels van alle foto's, die van haar in de kranten verschijnen. Violet en haar moeder bereiden Lambert ondertussen verder voor op een verloving met Violet en nemen hem mee naar een veiling voor meubels. In plaats daarvan koopt Lambert een standbeeld van Iris. Iris’ vader wil dit beeld terug hebben, maar Lambert weigert.

avatar van Dutchfan
De obsessie die Hunkins (Frank McHugh) heeft voor het society-meisje Iris (Diana Lewis) vond ik bizar en niet grappig.

Het verhaal is eerder een goed gegeven voor een enge thriller,dan voor een komedie.
Het einde van de film is ook al belachelijk.

Een jonge Jane Wyman als de geirriteerde verloofde en Cora Witherspoon als diens bemoeizuchtige moeder zijn goed.

Actrice Diana Lewis,die hier de rol van Iris Mabby speelt,trouwde 5 jaar na deze film met de bekende acteur William Powell and stopte toen met filmen.