The Masked Rider (1919)

geregisseerd door Aubrey M. Kennedy
met Harry Myers, Ruth Stonehouse en Paul Panzer

Deze 15-delige serial speelt zich af in het grensgebied tussen Mexico en Texas. De gewelddadige bandiet en veedief Pancho heeft samen met zijn handlanger Santas en een groep ruiters gezworen dat ze de kolonisten uit het grensgebied zullen verdrijven. In het conflict dat volgt raakt de oude rancher Bill Burrel, de vader van Harry en Blanche, dodelijk gewond. Pancho's handen zijn verbrijzeld, vermoedelijk door de ranchers, maar de werkelijke daders zijn Pancho’s verraderlijke en wraakzuchtige handlanger Santas en zijn even gluiperige compagnon Rodriguez. Pancho had Rodriguez beledigd, omdat hij niet om de hand van diens dochter Juanita mocht vragen en hij mocht het van Pancho ook niet aanleggen met de ranchersdochter Ruth Chadwick, de vriendin van Harry Burrel. Pancho zweert bittere wraak op de Burrels, Santas en Rodriguez.

avatar van Dogie_Hogan
Rond 2003 teruggevonden serial; meer info: de 1e gemaskerde ruiter.
Tape 1e aflevering bleek bij vondst verpulverd.
Boris Karloff zit in 1 van de episodes.

Gefilmd in San Antonio, Texas en Mexico, met echte Texas Rangers en Mexicaanse dorpelingen.

* Trailer.

* THE MASKED RIDER: Shootout on the Dam.

PS
Meer info (met stills): Link.

avatar van Brix
Dat ziet er verdraaid goed uit voor een film uit die tijd.
Ook die sepia kleur is fraai, en de soundtrack voegt echt iets toe (prima muziek)

Die film moet ik hebben