Super Colt 38 (1969)

Mexico
Western

geregisseerd door Federico Curiel
met Jeffrey Hunter, Rosa María Vázquez en Pedro Armendáriz Jr.

Marshal Billy Hayes zit al tijden achter een bandiet aan en ontdekt dat de bandiet niemand anders is dan een oude jeugdvriend. Hayes wordt door zijn oude vriend gedwongen tot een duel en de vriend laat daarbij het leven. Hayes hangt zijn wapens voor altijd aan de wilgen en vertrekt richting de stad waar hij opgroeide. Daar aangekomen moet hij al snel kiezen of hij zijn belofte aan zichzelf wil nakomen om geen wapens meer te dragen, of dat hij de eer van een vrouw en het leven van een onschuldige man wil verdedigen.