Krizová Vazba (1990)

Alternatieve titel: Křížová Vazba

Tsjechoslowakije

geregisseerd door Antonín Kopriva
met Vladimír Dlouhý, Lubica Mruskovicová en Radoslav Brzobohatý

Betonvlechter Ludek werkt op een grote bouwplaats. Hij studeert in zijn avonduren voor bouwingenieur. Zijn chef Velimsky ziet dat deze arbeider zorgvuldig werkt en schakelt hem in bij de bouw van zijn datscha, een privéproject dat geheel zwart wordt uitgevoerd en waaraan voor de arbeiders privileges kleven. Als hij wat krijgt met de dochter van zijn baas, blijkt dit echter een veel gemakkelijkere manier om binnen te treden in de wereld van de rijken. Ludek komt echter in gewetensnood: hij heeft het gevoel dat hij zijn idealen heeft verraden.