Pop Pirates (1984)

Verenigd Koninkrijk
Familie / Muziek

geregisseerd door Jack Grossman
met George Sweeney, Spencer Chandler en Roger Daltrey

The Pirates is een talentvol popgroepje dat uit schooljongens bestaat. Ze schrijven zich in voor een talentenjacht en doen het daarin erg goed. Wat de andere leden van de groep echter niet weten is dat hun leadzanger Paul zijn oom assisteert in een een bedrijf dat zich bezighoudt met videopiraterij. Dit compliceert hun gooi naar de roem.

avatar van Baggerman
Volgens mij heb ik deze film ooit op tv gezien. Één van de laatste van de Children's Film and Television Foundation en hoewel daaruit vaak matige films kwamen, was deze toch wel aardig. Roger Daltrey kon warempel best goed acteren (net als in 'Buddy's Song). De muziek in de film is ook niet eens zo slecht; een beetje ska-achtig. Verder een sterke cast met o.a. Jon Finch.