Bob Marley: The Making of a Legend (2011)

Alternatieve titel: Bob Marley: The Making of the Legend

Verenigd Koninkrijk / Jamaica
Documentaire

geregisseerd door Esther Anderson en Gian Godoy
met Bob Marley, Bunny Livingston en de stem van Esther Anderson

Begin 2011 wordt zeldzaam materiaal van muziekicoon Bob Marley ontdekt door filmmaker Esther Anderson. Het blijkt een compilatie van beeldmateriaal te betreffen, dat zij zelf had geschoten in de jaren zeventig. Ten tijde van de internationale 'boost' die de carrière van de legendarische reggaezanger onderging. Dit materiaal is verwerkt in deze documentaire, die grotendeels bestaat uit interviews met bekenden van Marley.

avatar van VincentL
Moet een hele leuke documentaire worden. Zelfs als fan ga ik naar de premiere op 10 mei. Mijn stem komt wel te staan hier

avatar van %%%%%%
Ben zelf ook benieuwd naar deze docu.

Hoop dat ze er iets moois van gemaakt hebben en de muziek hebben ze al dat is dus + 1

avatar van evervaet
Onderhoudende documentaire over Bob Marley. Had er niet veel van verwacht maar bleek toch een boeiende film te zijn.

avatar van Jeremiah1989
Now i know who the true revolutionaries are!

Constante onderbreking van 4 mannen. Commentaar is afschuwelijk irritant.