• 8.347.829 stemmen

Bob Marley: The Making of a Legend (2011)

Documentaire | 90 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: Bob Marley: The Making of the Legend

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Jamaica

Geregisseerd door: Gian Godoy

Met onder meer: Bob Marley

IMDb beoordeling: 7,2 (112)

Plot Bob Marley: The Making of a Legend

Begin 2011 wordt zeldzaam materiaal van muziekicoon Bob Marley ontdekt door filmmaker Esther Anderson. Het blijkt een compilatie van beeldmateriaal te betreffen, dat zij zelf had geschoten in de jaren zeventig. Ten tijde van de internationale 'boost' die de carrière van de legendarische reggaezanger onderging. Dit materiaal is verwerkt in deze documentaire, die grotendeels bestaat uit interviews met bekenden van Marley.

avatar van VincentL

VincentL

Moet een hele leuke documentaire worden. Zelfs als fan ga ik naar de premiere op 10 mei. Mijn stem komt wel te staan hier

avatar van %%%%%%

%%%%%%

Ben zelf ook benieuwd naar deze docu.

Hoop dat ze er iets moois van gemaakt hebben en de muziek hebben ze al dat is dus + 1

avatar van evervaet

evervaet

Onderhoudende documentaire over Bob Marley. Had er niet veel van verwacht maar bleek toch een boeiende film te zijn.

avatar van Jeremiah1989

Jeremiah1989

Now i know who the true revolutionaries are!

avatar van Polignac

Polignac

Constante onderbreking van 4 mannen. Commentaar is afschuwelijk irritant.