Paradise Isle (1937)

Alternatieve titel: Siren of the South Seas

Avontuur / Drama

geregisseerd door Arthur Greville Collins
met Movita, Warren Hull en William B. Davidson

Een blinde kunstenaar is onderweg naar Java voor een operatie die ervoor zal zorgen dat hij weer kan zien. Maar dan zinkt zijn schip en komt hij terecht op een tropisch eiland. Een bewoonster van het eiland vindt hem en begint hem te verzorgen. De vriend van de vrouw ziet de kunstenaar het liefst verdwijnen, zodat hij haar helemaal voor zichzelf heeft. De enige andere blanke man op het eiland wil de kunstenaar ook weg hebben, zodat hij op slinkse wijze haar meest waardevolle bezit - een grote zwarte parel - kan afnemen.