• 8.349.435 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Henri Helman

Met onder meer: Véronique Jannot, Catherine Jacob, Erwan Baynaud

IMDb beoordeling: 7,3 (22)

Plot Théo et Marie

Frankrijk, herfst 1944. De 14-jarige Théo Valmore moet machteloos toekijken hoe zijn moeder Adeline gearresteerd wordt. Théo is wanhopig en hij gaat op weg naar Parijs om zich daar te vestigen bij zijn grootvader. Op zijn weg maakt hij kennis met Marie, een wees van elf jaar, waarmee hij zijn tocht verder zet. Adeline van haar kant speelt dubbelspel met Marcelle, een verzetsstrijdster.

avatar van Tomtommer

Tomtommer

Ik was even verwonderd toen ik halverwege de film de Vlaamse acteur Erik Burke opmerkte als Duits officier. In Vlaanderen is hij vooral gekend zijnde politieman uit Wittekerke (jaren '90)!