Cuando Habla el Corazón (1943)

Alternatieve titel: El Norteño

Mexico
Western

geregisseerd door Juan José Segura
met Pedro Infante, María Luisa Zea en Víctor Manuel Mendoza

Nadat ze hun kinderjaren samen hebben doorgebracht, verliezen Cecilia, Miguel en Cruz elkaar uit het oog en gaan hun eigen weg. De vriendin van Miguel sterft kort na haar zwangerschap en haar broer Cruz is bereid de zorg voor de boreling op zich te nemen, zonder zich te realiseren dat Miguel de vader is. Ondertussen koestert Cecilia een diepe liefde voor Cruz, maar heeft moeite die gevoelens te uiten. Dan ontdekt Cruz dat Miguel de vader van het kind is en hij staat er op dat zijn oude vriend een duel met hem aangaat op leven en dood.