Das Mädchen auf dem Meeresgrund (2011)

1 stem

Duitsland / Oostenrijk

geregisseerd door Ben Verbong
met Yvonne Catterfeld, Benjamin Sadler en Harald Krassnitzer

Wenen, 1950. Hans Hass neemt in de zomer van 1947 Lotte Baierl als secretaresse aan. Lotte wil ook mee op een expeditie die hij gepland heeft. Ze neemt duikles en gaat rond Wenen in meren duiken. Hass is echter fel tegenstander van deelname van een vrouw, maar als de filmmaatschappij vindt dat het moet, geeft hij toe. Tijdens de expeditie in de Rode Zee is hij onder de indruk van de vrouw, maar laat dat niet blijken. Pas veel later geeft hij toe dat Lotte meer voor hem betekent dan alleen secretaresse of duikster.

Mooi liefdes drama dat echt is gebeurt en de beide karakters zijn nog altijd in leven en hebben samen veel prijzen gewonnen.

AwardsBiennale Prize 1951
Oscar for extraordinary underwater photography for the film Unternehmen Xarifa 1959
Austrian Decoration for Science and Art 1998
Konrad Lorenz Award 1999
International Scuba Diving Hall of fame, 2000
Five more science awards

Als je Yvonne Catterfeld recht in de ogen kijkt zie je veel overeenkomsten met Romy Schneider en Benjamin Sadler als Hans Hass was ook meer dan ok is zo wie zo al een goede acteur.