Smallpox 2002: Silent Weapon (2002)

Alternatieve titels: Secret Futures: Smallpox | Smallpox

Drama / Mockumentary

geregisseerd door Daniel Percival
met Bolen High, Leigh Zimmerman en de stem van Brian Cox

De pokken werden in 1977 na een intensief vaccinatieproject uit de wereld geholpen, maar het staat aan het einde van de twintigste eeuw opnieuw in de belangstelling als potentieel - want zeer besmettelijk en dodelijk - bio-terroristisch wapen. Hier wordt getoond hoe een opzettelijk geïnfecteerd persoon wereldwijd 60 miljoen slachtoffers kan maken. Als mockumentary vormgegeven, met interviews met deskundigen en nabestaanden, een videodagboek van een slachtoffer en archiefmateriaal, die de grens met de waarheid omtrent het onderwerp regelmatig opzoekt.