The Powers Girl (1943)

Alternatieve titel: Hello Beautiful

Muziek

geregisseerd door Norman Z. McLeod
met George Murphy, Anne Shirley en Carole Landis

Muzieklerares Ellen Evans verliest haar baan als er een foto van haar opduikt, poserend met de lokale dronkaard. Ellen gaat naar New York om een klacht in te dienen omdat de fotograaf geen toestemming aan haar heeft gevraagd om de foto te publiceren. Zus Kay vergezelt Ellen tijdens haar trip. Jerry Hendricks, de fotograaf, vreest het verlies van zijn baan als zijn baas hier van zal horen en Jerry doet zich voor als de vice-president van het tijdschrift. Jerry belooft de beide dames hen in contact te brengen met de beroemde modelagent John Powers als ze hun klacht willen laten vallen.

Dick2008
Eindelijk gezien, hoewel mijn verwachtingen bij die jaren '40 (muziek)films niet zo hoog zijn. Alleen interessant voor Benny Goodman/Big Band-liefhebbers. Goodman was al jarenlang een bekende naam in de muziekwereld. In dit jaar 1943 ook nog te zien in Stage Door Canteen en The Gang's All Here. En zou na dit jaar nog jarenlang bekend blijven.
De band gaat al meteen van start met Roll 'em tijdens een one day stand, weer of geen weer, met gevolg dat er gedanst wordt in de regen. Later volgen nog een jamsessie, (Count Basie's nummer) One O'Clock Jump en The Lady Who Didn't Believe in Love's in Love met zang van Peggy Lee, die in dat jaar de band van Goodman verliet, nadat ze een relatie was begonnen met gitarist Dave Barbour en in het jaar met elkaar trouwden. Ook nog zanger Dennis Day, die een drietal liedjes zingt. Verder zoals gewoonlijk weer een niet al te bijzonder verhaal over mannequins. Dit had ook wel in een uur gekund. Maar vier goede nummers van Goodman en hij speelt zelf ook nog een klein rolletje. 3.0