A Very Married Christmas (2004)

geregisseerd door Tom McLoughlin
met Joe Mantegna, Jean Smart en Kari Matchett

Frank Griffin is de meeste tijd van zijn leven een respectabel, maar ook een wat saaie man geweest. Zijn vrouw maakt daar resoluut een einde aan wanneer zij hem vertelt dat ze is vreemdgegaan en aankondigt te willen scheiden van hem. Ze blijven echter voorlopig nog bij elkaar om de gevoelens van hun dochter Zoe te sparen. Met de kersttijd in het vooruitzicht besluit Frank als vrijwilliger voor kerstman te gaan spelen en moet daarvoor op cursus. Daar ontmoet hij een verwante geest in de persoon van de fotografe Donna, die met soortgelijke huwelijksproblemen worstelt.

avatar van Noodless
Och ja...het is een kerstfilm en dan zien we nog wat door de vingers. Het verveelt in ieder geval niet en dat komt vooral door het aangename spel en de verschillende warme karakters. Het slot is wel mierzoet en heel voorspelbaar. 5/10