Der Verehrer (2002)

Duitsland
Thriller

geregisseerd door Dagmar Damek
met Ursula Buschhorn, Florian Fitz en Bernhard Schir

Wanneer Leona (Ursula Buschhorn) op straat loopt, valt voor haar ogen een jonge vrouw van een flatgebouw dood. Aan haar laatste woorden kan zij opmaken dat het niet bepaald zelfmoord is geweest. Dezelfde dag nog maakt haar echtgenoot Wolfgang (Florian Fitz) het uit, omdat hij verliefd is geworden op een andere vrouw. In haar onderzoek naar het leven van de dode vrouw komt Leona Robert tegen, de charmante broer van de overleden vrouw. Ze begint een relatie met hem, maar komt er al gauw achter dat hij een psychopaat is.