Wehner - Die Unerzählte Geschichte (1993)

Duitsland
Drama / Documentaire
207 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Heinrich Breloer
met Ulrich Tukur, Heinz Baumann en Helmut Ahner

Gedramatiseerde documentaire over de vermaarde Duitse SPD- politicus Herbert Wehner, die het Willy Brandt (Hans Peter Hallwachs) mogelijk maakte om zijn positie als oppositieleider te verruilen voor het ambt van bondskanselier en die, na diens aftreden in verband met een spionageschandaal, de weg vrijmaakte voor Helmut Schmidt (Roland Schäfer) als opvolger. Herbert die de vaardigheden bezat, om zelf bondkanselier te worden kon (toen) deze positie nooit verkrijgen op grond van zijn onduidelijke verleden als lid van de Duitse communistische partij, KPD, voor het uitbreken van WO II (1939-45) en zijn intensieve scholing in Moskou.