Bergfried (2016)

1 stem

Duitsland

geregisseerd door Jo Baier
met Fabrizio Bucci, Katharina Haudum en Peter Simonischek

Een idyllisch Alpendorp in de jaren 80. De 40-jarige Italiaan Salvatore betrekt een kamer in het hotel, maar de plaatselijke bevolking is wantrouwig. Het bevalt hen niet dat hij overal foto's neemt, notities maakt, onaangekondigd in huizen binnenstapt van mensen die hij niet kent en de vrouwen het hoofd op hol brengt. Met één van die laatste, Erna, komt het tot een liefdesrelatie. Erna kent echter de ware reden niet achter Salvatore's aanwezigheid in het dorp. Hij is op zoek naar de man die in 1944 in zijn Toscaanse thuisdorp zijn moeder, zijn broers en zussen en zijn grootouders heeft doodgeschoten.