Go Home (2002)

1 stem

Hongkong / China

geregisseerd door Li Chen Sheng
met Lui Pei Qi, Song Chun Li en Zheng Da Wei

Zhang Jin He, een oude Peking-operameester vindt op een dag een door zijn dochter achtergelaten jongetje voor zijn deur. Met zijn blauwe ogen en vreemde gelaatstrekken is de jongen duidelijk een halfbloed. Zhang Jin He wil in eerste instantie niets van hem weten, omdat de jongen hem weer herinnert aan het pijnlijke vertrek van zijn dochter. Tot elkander gedwongen leren de twee elkaar beter kennen en ontdekken ze waarom Zhang Jin He's dochter de jongen bij hem heeft achtergelaten.

avatar van Baggerman
Matig klein drama.

Waarschijnlijk zorgen enige cultuurverschillen ervoor dat ik wat moeite met sommige plotontwikkelingen had. Zo stuurt Zhang Jin He zijn kleinzoontje terug de straat op als hij deze bij zijn voordeur aantreft omdat hij boos is op zijn dochter. Wie doet dit nu? En sowieso, dat kind is toch niet verantwoordelijk voor de daden van zijn moeder?

Andere cultuurverschillen geven de film toch nog enige sjeu, want ook hier krijg je toch een kijkje in het dagelijkse leven van 'gewone' Chinezen.