De Laatste Passagier (1961)

Alternatieve titel: Rumoer om Kwikkie

Nederland
Familie

geregisseerd door Jef van der Heyden
met Edwin de Vries, Bernard Droog en Maartje van der Heijden

Een jongen uit Beetsterzwaag (Friesland), die met zijn ouders naar Australië gaat emigreren, moet zijn Schotse terriër Kwikkie achterlaten. Op een nacht verstopt hij zich met de hond in een leegstaande kerk, waar hij gestolen juwelen vindt. Als beloning zal de eigenaar van de sieraden de hond laten nasturen. Op de dag van vertrek ziet de hond kans het gezin naar de boot te volgen.

Film gemaakt in opdracht van de Cefa (Christelijke Filmactie). Maartje van der Heijden is de dochter van de regisseur. Edwin de Vries is
de zoon van Rob de Vries. Feestelijke première in het Rotterdamse Corsotheater op donderdag 6 april 1961. Matig ontvangen.
Bron: Nederlandse Film Database / Filmtotaal

avatar van Brix
Indien iemand aan een DVD of VHS cass. van deze film weet te geraken, dan hoor ik het graag!

Ik heb het boek dat naar de film geschreven is, met filmstills, maar graag zou ik wat "beweging" erbij willen zien(En daarmee bedoel ik niet de papierkevertjes)