Jamaica Inn (1983)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Romantiek
187 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Lawrence Gordon Clark
met Jane Seymour, Trevor Eve en John McEnery

Na de dood van haar moeder gaat Mary Yellan bij haar tante in Cornwall wonen. Haar tante is inmiddels getrouwd met Joss, de waard van de Jamaica Inn. Deze obscure herberg vormt het decor voor zaken die het daglicht niet verdragen. Ze ontmoet een predikant die haar zijn vriendschap aanbiedt en waar ze steun aan denkt te hebben. Daarnaast wordt ze heen en weer geslingerd tussen haar gevoelens voor Jem, de broer van Joss, en haar argwaan ten opzichte van deze vrijbuiter.

Een prima herverfilming.

Te koop bij amazon.uk

Leuke miniserie, vreemd dat dit soort series vaak niet in Nederand uitgebracht worden,gaande de serie kwamen mij toch weer bekende momenten voor , de serie is ook op de Nederlandse TV uitgezonden in de jaren 80.