Hai Jun Tu Ji Dui (1977)

Hongkong
Oorlog / Actie

geregisseerd door Cheh Chang, Weibin Liu en Ma Wu
met Philip Kwok, Feng Lu en Sheng Chiang

Het is 1937 en de Tweede Chinees-Japanse oorlog, nog maar net begonnen, is in alle hevigheid uitgebarsten. Vlakbij het door Japan ingenomen Shanghai patrouilleert een kleine Chinese vloot de rivier om te voorkomen dat de Japanse vloot stroomopwaarts kan komen. Een torpedoboot wordt erop uit gestuurd om de Izuma, het Japanse vlaggenschip, te vernietigen. Maar de reis is niet zonder gevaren aangezien ze alleen 's nachts kunnen reizen en de rivier op bepaalde punten is bezaaid met mijnen. Wanneer ze toch worden ontdekt en hun boot wordt vernietigd, lukt het de bemanning om te ontsnappen en Shanghai binnen te sluipen. Omringd door vijanden en gedesillusioneerd om het verlies van hun boot zijn ze nog vastberadener om hun missie te volbrengen.