Fallen Angel (1981)

geregisseerd door Robert Michael Lewis
met Dana Hill, Richard Masur en Melinda Dillon

De twaalf jaar oude Jennifer is niet zo blij met de relatie van haar moeder, een weduwe, met een vriend van de familie. Uit eenzaamheid begint ze een vriendschap met de volwassen Howie, coach van een softball-team. Howie haalt Jennifer over om voor hem te poseren en maakt steeds onthullender foto's. Hij blijkt een pedofiel te zijn die in de kinderpornografie zit en van Jennifer een 'ster' wil maken.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Indrukwekkende drama film met een mooie rol voor de helaas te vroeg overleden Dana Hill en een erg overtuigende bijna enge rol van Richard Masur.

De film had voor mij even de tijd nodig om er in te komen, met namen de moeder en de stiefvader vond ik niet gelijk overtuigend en waren het toch echt wel Dana & Richard die deze film tot een hoger niveau tilden.

Fallen Angel is een mooi opbouwend drama en had best nog wat meer plaats gehad voor meer spanning, de ontknoping aan het einde was indrukwekkend maar ik had het idee dat er net wat meer in had kunnen zitten.

Fallen Angel is niet te min nog steeds indrukwekkend, dat voor het grootste gedeelte door de acteurs. Maar juist omdat de film zo mooie opbouw had hoopte je bij het einde toch net op een klein tikkeltje meer spanning