De Prins en het Meisje (2007)

Alternatieve titel: The Prince and the Girl

Nederland
90 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Peter de Baan
met Halina Reijn, Fedja van Huêt en Arnoud Bos

Een gedramatiseerde interpretatie van historische gebeurtenissen gebaseerd op de omstreden relatie tussen Mabel Wisse Smit (Halina Reijn) en prins Friso van Oranje (Fedja van Huêt). Haar voormalige omgang met een drugscrimineel, haar wraakzuchtige vriendinnen en een ingewikkelde bemoeienis in de Balkanoorlog zitten een officieel Oranjehuwelijk in de weg.

Genomineerd voor Gouden Kalf in de categorie 'beste tv drama'.

Wat ik er van zag sprak het me wel aan. Meer dan De Kroon.
Leuk geacteerd.

avatar van thomzi50
Wanneer en waar is dit te zien? Lijkt me best interessant namelijk.

Vanaf 23 december 2007 op Ned. 2 te zien.

Zeker niet onaardig, maar d'r zitten nogal wat haken en ogen aan.

Recensie volgt nog...

avatar van Elementofone
Interessant eerste deel, ben erg benieuwd naar het tweede. En als ik op de review van Gotti afga wordt het nog beter, want ik heb slechts drie kwartier gezien. We zullen het volgende week zien . Een voorlopig oordeel, 3.5.

(uitzending gemist, ideaal!)

neo (crew)
Komt inderdaad wat moeizaam op gang, maar na ongeveer de helft komen de onthullingen boven tafel en wordt het spannend drama. Het beeld van Balkende is fantastisch met zijn neusgepeuter, sulligheid en zijn 'jacht'. Die percussie/drums van Fons Merkies waren niet erg fijn geplaatst, waar de rest van zijn score dat wel was. 3 sterren

avatar van Mochizuki Rokuro
Ik vond het midddelbare-school, linksig-complot-theorietje en koningshuisje-pesten niveau van deze film (de geloofwaardigheid van de Balkenende en Kok personages is nihil) een behoorlijke tegenvaller. Reijn doet haar best en overtuigd nog enigzins, maar Huet en Atsma als de prinsen van oranje kunnen weinig maken van deze ondankbare rollen.

avatar van missl
Ik heb alleen het eerste deel gezien gister dus ik kan nog niet echt een cijfer geven. Het beeld wat naar voren kwam was een beetje raar, ik had meer passie en meer liefde verwacht. Hij geeft toch niet voor niets zijn kans op de troon op?
Hij werd een beetje neergezet als een sul, een man die zielig is door zijn afkomst maar ondertussen wel in een dikke auto onder zijn reet heeft.
Mabel kwam over als een vrouw die het allemaal heel goed doordacht had en goed weet waar ze mee bezig is. Maar daar werd ze niet echt leuker op.

avatar van mikey
@gotti:
je recensie is weg!

Ik heb de link even aangepast.
Neerlands Filmdoek was in de tussentijd overgeschakeld op een nieuw systeem, vandaar dat de link niet meer werkte.

avatar van chiel
De hoofdrolspeler, maar vooral Fedja speelt geweldig!

avatar van Dogie_Hogan
Aldi stopt verkoop dvd: bron.