ad
  • 8.089.383 stemmen

De Prins en het Meisje (2007)

Drama | 90 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Drama

Speelduur: 90 minuten (miniserie, 2 delen)

Alternatieve titel: The Prince and the Girl

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Peter de Baan

Met onder meer: Halina Reijn en Fedja van Huêt

IMDb beoordeling: 6,3 (51)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 23 december 2007

Over De Prins en het Meisje

Een gedramatiseerde interpretatie van historische gebeurtenissen gebaseerd op de omstreden relatie tussen Mabel Wisse Smit (Halina Reijn) en prins Friso van Oranje (Fedja van Huêt). Haar voormalige omgang met een drugscrimineel, haar wraakzuchtige vriendinnen en een ingewikkelde bemoeienis in de Balkanoorlog zitten een officieel Oranjehuwelijk in de weg.

Mabel Wisse Smit

Prins Constantijn

Prins Johan Friso

Genomineerd voor Gouden Kalf in de categorie 'beste tv drama'.

Wat ik er van zag sprak het me wel aan. Meer dan De Kroon.

Leuk geacteerd.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1925 berichten

Wanneer en waar is dit te zien? Lijkt me best interessant namelijk.

Vanaf 23 december 2007 op Ned. 2 te zien.

avatar van gotti

gotti

Zeker niet onaardig, maar d'r zitten nogal wat haken en ogen aan.

Recensie volgt nog...

avatar van Elementofone

Elementofone

Interessant eerste deel, ben erg benieuwd naar het tweede. En als ik op de review van Gotti afga wordt het nog beter, want ik heb slechts drie kwartier gezien. We zullen het volgende week zien . Een voorlopig oordeel, 3.5.

(uitzending gemist, ideaal!)

avatar van neo

neo (crew)

Komt inderdaad wat moeizaam op gang, maar na ongeveer de helft komen de onthullingen boven tafel en wordt het spannend drama. Het beeld van Balkende is fantastisch met zijn neusgepeuter, sulligheid en zijn 'jacht'. Die percussie/drums van Fons Merkies waren niet erg fijn geplaatst, waar de rest van zijn score dat wel was. 3 sterren

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Ik vond het midddelbare-school, linksig-complot-theorietje en koningshuisje-pesten niveau van deze film (de geloofwaardigheid van de Balkenende en Kok personages is nihil) een behoorlijke tegenvaller. Reijn doet haar best en overtuigd nog enigzins, maar Huet en Atsma als de prinsen van oranje kunnen weinig maken van deze ondankbare rollen.

avatar van missl

missl

Ik heb alleen het eerste deel gezien gister dus ik kan nog niet echt een cijfer geven. Het beeld wat naar voren kwam was een beetje raar, ik had meer passie en meer liefde verwacht. Hij geeft toch niet voor niets zijn kans op de troon op?

Hij werd een beetje neergezet als een sul, een man die zielig is door zijn afkomst maar ondertussen wel in een dikke auto onder zijn reet heeft.

Mabel kwam over als een vrouw die het allemaal heel goed doordacht had en goed weet waar ze mee bezig is. Maar daar werd ze niet echt leuker op.

avatar van mikey

mikey

@gotti:

je recensie is weg!

Ik heb de link even aangepast.

Neerlands Filmdoek was in de tussentijd overgeschakeld op een nieuw systeem, vandaar dat de link niet meer werkte.

avatar van Simon Smith

Simon Smith

De hoofdrolspeler, maar vooral Fedja speelt geweldig!

avatar van Dogie_Hogan

Dogie_Hogan

Aldi stopt verkoop dvd: bron.