L'Affaire des Poisons (1955)

Alternatieve titels: De Giftzaak | Il Processo dei Veleni | The Poison Affair

Frankrijk / Italië
Misdaad / Drama

geregisseerd door Henri Decoin
met Danielle Darrieux, Viviane Romance en Paul Meurisse

In 1676 wordt Madame de Montespan, voorheen de lieveling van Koning Louis XIV, ter dood veroordeeld omwille van haar praktijken als gifmengster. Ze wordt terechtgesteld op de brandstapel. Maar blijkbaar had ze heel wat medeplichtigen. Wanneer de luitenant van de politie La Reynie, samen met kapitein Desgrez, dieper graaft in het onderzoek omtrent de verontrustende verdwijning van een aantal kinderen in Parijs komt er nog veel meer aan het licht. Meerdere mensen namen deel aan zwarte missen waarbij die kinderen als offer werden gebruikt.

avatar van Mac Hammer Fan
Historisch misdaaddrama gesitueerd in de 17de eeuw.