Tokkaekko (2002)

Japan
Komedie / Muziek

geregisseerd door Hideo Kawatani
met Rika Ishikawa, Hitomi Yoshizawa en Ai Kago

Twee meisjes, waarvan de een uit een arm gezin en de ander uit een rijk gezin komt, wisselen van leven door de magie van Magic User Aibon. Ze hebben het er niet naar hun zin en ze kunnen het allebei vooral niet vinden met hun nieuwe vader waardoor ze hun oude leven meer leren te waarderen.

avatar van Gizzmann
Eindelijk kan ik weereens een film aan mijn 0,5* lijstje toevoegen.

Knettergekke film is dit. Niet in de zin van snel, cool, schokend maar in de zin dat dit een ontzettend goedkope en belachelijk uitgevoerde mislukte kinderachtige komedie is. Of het voor kinderen is weet ik niet, maar zo komt het zeker wel over.

Deze film word ook wel Hello! Project: the Movie genoemd aangezien er veel sterren van H!P in deze film voorkomen (ter informatie: Hello! Project is een Japans muzieklabel voor meidegroepen). De film barst van de schattigheid. Waarschijnlijk is dat de reden dat ik deze film ben gaan kijken want ik ben daar absoluut niet imuum voor Heb vooral een zwak voor Ishikawa Rika die erg mooi is en in dit geval ook ontzettend lief. In het begin vind je deze knappe popster in een soort Sesamstraat-achtig decor en vanaf dat moment begint het: Je krijgt haar vader te zien. Die rol word zonder enige reden vertolkt door een paspop. Zo zit je de komende minuten een beetje naar een onbewegelijke paspop te kijken met een voice-over.

Daarna krijg je ook nog de zussen van Charmy te zien die dan weer gespeeld worden door mannen, een of ander intermezzo met knuffeleendjes (zowat nog het beste van deze film!), film-noir scenes op tv waarin iemand ineens een andere pruik opheeft (ik verander van mening: dit was de beste scene uit de film!), lange scenes waarin twee mensen lopen terwijl de achtergrond maar stroef vooruit beweegt en een of andere maffe tovernaar. Ik ben het eens met de reacties die ik op internet heb gezien: de makers waren duidelijk aan de drugs.

De hele film was van zo'n ongelofelijk idioot niveau dat ik hem echt af moest kijken, maar het is natuurlijk totale bagger. Het eerste uur kon ik het overigens nog wel waarderen maar het laatste half uur vond ik hette irritant worden en ben ik andere dingen tussendoor gaan doen. 0,5 dus.. wat een filmervaring! (eindelijk weet ik weer voor wat voor een films dit cijfer bedoeld is).

Voor mensen die geinteresseerd zijn is deze film op het internet gewoon online te bekijken, maar ik raad het toch echt af. Alleen goed om even te lachen