Apache Blood (1975)

Alternatieve titel: Pursuit

Western

geregisseerd door Tom Quillen
met Ray Danton, Dewitt Lee en Troy Nabors

Een jonge Apache indiaan, Yellow Shirt, neemt samen met drie indianen wraak op het Amerikaanse leger. Die zijn namelijk verantwoordelijk voor het bloedbad dat ze hebben aangericht bij zijn stam.

Een belabberde film.
Heel veel langzame scènes, nauwelijks dialoog en vreselijke muziek. De scènes springen abrupt over, de actiescènes worden slecht in beeld gebracht en de acteurs doen niet onder voor de voorgaande opmerkingen (vooral de woorden vreselijk en slecht).
In het begin is het eigenlijk nog wel lachen (al is de film vast niet zo bedoeld), maar na een half uur kreeg ik er toch wel schoon genoeg van.
Toch de film maar uitgezeten, want je weet nooit. En ja hoor, het einde is briljant. Zonder dollen.
Na het einde komt er nog een samenvatting van de film, met alle actie er in verwerkt in een achttal minuten.
Dat is wel degelijk nuttig, want een verstandig mens begint bij deze samenvatting en laat het hierbij.
Maar dat einde verdient wel een halve ster extra. Hilarisch.

avatar van madmax1
Blij dat deze hier staat vermeld.
Kan ik hem gelijk in de prullenbak deponeren.