Studs (2006)

Ierland

geregisseerd door Paul Mercier
met Brendan Gleeson, David Wilmot en David Herlihy

De Ierse amateur voetbalclub Emmet Rovers FC heeft problemen. Iedere zondagochtend is het hetzelfde liedje: zich hijsen in een voetbalshirt, 90 minuten achter een bal aanlopen, en keer op keer verlies incasseren. Soms worden ze zelfs door de tegenstanders in elkaar geslagen, eerder regel dan uitzondering. Als dan ook nog de dreiging in de lucht hangt dat hun oefenveldje door projectontwikkelaars afgenomen gaat worden, is het moraal compleet verdwenen bij het elftal. Een mysterieuze man dient zich aan als hun nieuwe trainer, en dan gebeuren er "magische" dingen.